י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מנטרלים את ה'מוקש'

המדינה לבג"ץ: חומש תפונה; לא מציינת תאריך

בצל המצב הביטחוני, שר הביטחון גנץ משיב בשם המדינה לבית המשפט העליון בעניין עתידה של התיישבות והישיבה בחומש - אך לא מציין תאריך לפינוי: "פעולות האכיפה יבוצעו על-פי שיקול הדעת המסור למשיבים והגורמים המוסכמים" | בכך מקווים בקואליציה לעבור את המשוכה הקואליציונית שהייתה עלולה להיווצר

המדינה לבג"ץ: חומש תפונה; לא מציינת תאריך
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המדינה השיבה היום (ראשון) באופן רשמי לבג"ץ בעניין דין ההתיישבות והישיבה בחומש, והיא מאשרת כי ניתנה הנחיה להיערך לפינוי ומתחייבים שתקרה בקרוב - אך זאת מבלי לציין תאריך ביצוע.

במסגרת עתירה על אכיפת חוק ההתנתקות בישוב שנעקר בהתנתקות, שר הביטחון בני גנץ משיב בשם המדינה לבית המשפט העליון כי חומש תפונה ומאשר כי ניתנה הנחיה כזו, שבועיים לאחר הפיגוע בסמוך למקום בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד.

אך המדינה מסרבת לציין תאריך בו הפינוי, שלדבריה החלו ההכנות אליו, יתרחש, וכותבת כי "פעולות האכיפה נגד רכיבי בינוי יבוצעו על-פי שיקול הדעת המסור למשיבים ולגורמים המוסמכים בעניין".

בקואליציה מקווים כי בעקבות התשובה של המדינה, שמצד אחד יש התחייבות לפנות אך מן העבר השני לא נוקבים בתאריך, הם הצליחו לנטרל את 'המוקש' שתשובה אחרת הייתה יוצרת, בין היתר פרישה של אחד או כמה מהח"כים מהאגף הימני.

יחד עם זאת מודגשת בתשובה כי במהלך כל הערכת מצב שבועית של גנץ, נשקלת האפשרות לבצע את הפינוי, וכי נעשים פינויים לכל בנייה חדשה שמקימים המתיישבים מאז ההוראה להיערך לפינוי.

בנוסף, במהלך תשובתה המדינה מציינת כי "כוחות הביטחון פועלים באופן אקטיבי למניעת כניסת ישראלים למרחב", וכי מותרת הכניסה רק לפלסטינים ולקבוצה מצומצמת שקשורה לישיבה. אך היא מודה כי קיים קושי במניעת מעבר ישראלים לישיבה דרך דרכים אחרות.

בני גנץ חומש בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד