י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יום פוליטי דרמטי

פגישה מכרעת עם הח"כ המורד; בקואליציה מבקשים סיוע מהליכוד

בקואליציה נערכים לפתיחת שבוע חקיקה נוסף ומנסים ליישב את הדורים עם הח"כ המורד, מיכאל ביטון | הצעת חוק אליה צפויים ברע"מ להתנגד, מביאה את הקואליציה לבקש שוב את תמיכת הגוש הימיני באופוזיציה

פגישה מכרעת עם הח"כ המורד; בקואליציה מבקשים סיוע מהליכוד
בנט בישיבת ממשלה צילום: Yoav Ari Dudkevitch/POOL

שעות לפתיחת שבוע חקיקה נוסף, בקואליציה ינסו לפתור את המשבר הפוליטי מול חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) שמאז שבוע שעבר הוא מסרב להצביע עם הקואליציה עד שיקבלו את הדרישות שלו לשינויים ברפורמות התחבורה והחקלאות.

בשעה הקרובה יגיע ח"כ מיכאל ביטון לפגישה עם מזכיר הממשלה שלום שלמה שמתווך בין הצדדים לבין מנכ"לי משרדי התחבורה והאוצר, המטרה היא להביא לפתרון המשבר עוד קודם השעה 16:00 אז יפתחו דיוני המליאה עם חקיקה שמצריכה רוב.

בקואליציה מגדירים את הפגישה כ"פגישה מכרעת". באם לא יבואו לסיכומים, המשמעות היא שהקואליציה תתנהל בימים הקרובים ללא רוב בקואליציה, בזמן שעל סדר יומה מספר הצעות חוק קריטיות. 

גם בסיעות החרדיות עוקבים אחרי המשבר, כאשר הם מנסים לנצל אותו להעביר את חוק התקשורת שיזם חבר הכנסת משה ארבל, הצעת חוק שתעגן את הפיקוח הרבני על הקווים הכשרים ותביא לביטול רפורמת הסלולאר שיזמו במשרד התקשורת. 

בתוך כך, בקואליציה מבקשים להעביר הצעת חוק שתאריך את התוקף בהחלת הדין הפלילי על יהודה ושמרון, הצעת חוק שמחברת את יהודה ושמרון לחוק הישראלי, בכל הנוגע לחקירת תושבי יו"ש, וכליאתם בשטח ישראל, ברע"מ ככל הנראה יתנגדו לחוק. 

בקואליציה פנו לאופוזיציה בבקשה שיסייעו בהעברת החוק, נכון לשעה זו בקואליציה מסרבים להיענות לבקשתם, כך שבמהלך היום השיחות יתחממו וגם יביאו להתקפות מצד הקואליציה על כך שהאופוזיציה מתנהלת בחוסר אחריות, באופוזיציה מנגד יטענו כי לקואליציה הנשענת על רע"מ, אין מקום בישראל. 

 

קואליציה מיכאל ביטון מפלגת רע"מ אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד