י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התרגיל של החרדים

למשוך זמן: מאה אלף חתימות נגד חוק החינוך של המדינה

לפני כחודשיים יצא נוסח חוק 'החינוך החדש' מוועדת החינוך במדינת ניו יורק, דרכו הם רוצים לכפות על הציבור החרדי במדינה לימודי ליב"ה, מהלך שהוא נגד דעת כל גדולי ישראל בארה"ב, בימים האחרונים פועלים החרדים במרץ למנוע מהחוק לעבור בשלל שיטות

למשוך זמן: מאה אלף חתימות נגד חוק החינוך של המדינה
העסקנים והמכתבים צילום: מערכת בחצרות

בשבועות האחרונים פועלים עסקני מדינת ניו יורק מול הרשויות שרוצות לכפות לימודי ליב"ה עם תוכן שלא מתאים בכלל לחינוך החרדי. על פי החוק, יש זכות של 60 יום לכל מי שרוצה לשלוח מכתב בו הוא רוצה להשמיע את דעתו על החוק החדש, ורק אחרי שחברי ועדת החינוך בודקים את כל המכתבים הם יכולים להמשיך עם החוק החדש.

עסקני קהילת סאטמר הקימו את ארגון 'יונייטד כלל ישראל', והמטרה להחתים הורים נגד חוק החינוך החדש, שם אכן הצליחו להגיע למספר אדיר של כמאה אלף חתימות בכתב יד, חוץ מעוד כ-70 אלף חתימות דרך האינטרנט באתר או אלו ששלחו אימייל.

ביום חמישי האחרון יצאו העסקנים מקרית יואל מביתו של האדמו"ר המהר"א מסאטמר, לעבר עיר הבירה של מדינת ניו יורק "אולבני" שם העבירו את מאה אלף המכתבים לידי ועדת החינוך שיעברו על המכתבים אחד לאחד בתקוה שהם יבטלו את הגזירה.


העסקנים ומאה אלף המכתבים: צילום מערכת בחצרות

יצויין שזה רק חתימות של ארגון 'יונייטד כלל ישראל', ארגונים נוספים שע"י אגודת ישראל בארה"ב יחד עם שאר מוסדות החינוך יעבירו את המכתבים שלהם ביום שלישי, וארגון של הבני יואל והפלג הירושלמי, יעבירו את המכתבים שלהם היום.

מנהלי המוסדות החליטו לגייס עשרות אלפי הורים שיחתמו על ה'עצומה', נגד התוכניות של משרד החינוך במדינה, בעקבות הרפורמה המתוכננת, במסגרתה ייאלצו תלמידי הישיבות ללמוד תכנים בעייתיים המנוגדים להשקפת העולם החרדית. בין היתר יצטרכו ללמוד את חוקי המדינה לגבי שימוש לרעה באלכוהול, סמים ועישון סיגריות, בטיחות בכבישים מהירים ונהיגה בטוחה בתוככי שכונות.

האדמו"רים מודאגים בעיקר מעצם ההתערבות של הממשלה בסדר החינוך של המוסדות החרדיים. בקריאה שפרסמו כותבים האדמו"רים: "ולעת כזאת את אשר יגורנו בא לנו בעוונותינו הרבים, כאשר משרד החינוך הנפיק וקבע הוראות חדשות לכל מוסדות החינוך - וסכנה איומה מרחפת עלינו מגזירותיהם המתחדשות, שעלולות ח"ו לפגוע בציפור נפשנו. ואיככה נוכל וראינו באובדן מולדתי ה"י".

בחצרות סאטמר חסידות סאטמר משרד החינוך הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד