י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת מצעד הדגלים

לפיד במתקפה נגד הימין הקיצוני: "בריונים עלובים"

בישיבת סיעת יש עתיד תקף היו"ר לפיד את אנשי הימין הקיצוני שהציגו אמש מפגן הסתה במצעד הדגלים: "האנשים האלה הם לא פטריוטים. הם בריונים עלובים שמבזים את הרעיון הציוני"

לפיד במתקפה נגד הימין הקיצוני: "בריונים עלובים"
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת סיעת יש עתיד היום (שני) למצעד הדגלים אמש ותקף את פעילי להב"ה ולה פמיליה שהפכו את האירוע למגן הסתה נגד ערבים.

"מצעד הדגלים הסתיים אתמול בשלום. כוחות הבטחון פעלו במקצועיות ובקור רוח. הממשלה הודיעה מראש שחוזרים למתווה המקורי של המצעד ועמדה בהחלטה שלה. לא נבהלנו מכל האיומים", אמר לפיד.

"יחד עם זאת", ציין, "המצעד הזה הוכתם בידי הקיצונים. לא כך צריך להיראות מצעד הדגלים ביום ירושלים. לא הקללות והאלימות של "לה פמיליה", לא הגזענות הבוטה והמכוערת של ארגון להב"ה".

לדבריו, "במקום יום של שמחה, הם מנסים להפוך את זה ליום של שנאה. לירושלים מגיע יותר. לחברה הישראלית מגיע יותר. דגל ישראל לא שלהם. לא ניתן להם לגזול מאתנו את הציונות ואהבת הארץ".

לפיד הוסיף לתקוף: "האנשים האלה הם לא פטריוטים. הם בריונים עלובים שמבזים את הרעיון הציוני. לא לזה חיכינו שלושת אלפים שנה. לא את זה חגגנו לפני 55 שנה כשהעיר חוברה לה יחדיו".

לפיד אמר כי "לא ייתכן שאלה התמונות שנשארות בסוף יום ירושלים. הרוב הישראלי צריך להחזיר לידיו את מצעד הדגלים, ואת ירושלים, ואת מדינת ישראל. אנחנו הרוב, הם המיעוט הקיצוני, הגיע הזמן להעמיד אותם במקום".

לסיום אמר: "זה בידיים שלנו. הישראלים אוהבים את ירושלים. יום ירושלים עבורם הוא תמונת הצנחנים בכותל המערבי, והאוניברסיטה העברית, ועיר דוד וחיים משותפים וטוב משותף. אנחנו הרוב, רק ביחד ננצח".

יאיר לפיד יש עתיד מצעד הדגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד