א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ביקור בסימן שאלה

ארה"ב עדיין לא הכריזה רשמית על ביקור ביידן בישראל

הגעתו הראשונה של הנשיא האמריקני לישראל תוכננה לשבועות הקרובים, אך בוושינגטון מתעכבים עם ההכרזה, בישראל מעריכים כי ארה"ב חוששת מיציאה לבחירות בזמן הקרוב, ולא רוצה שהביקור ייראה כנסיון השפעה פוליטית

ארה"ב עדיין לא הכריזה רשמית על ביקור ביידן בישראל
ג'ו ביידן//נפתלי בנט צילום: פלאש90

נותרו עוד פחות משלושה שבועות עד לביקור המתוכנן הראשון של נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן בישראל – אך עד לרגע זה הבית הלבן טרם פרסם הכרזה רשמית בנושא ואין עדיין ודאות מוחלטת שהביקור אכן יתקיים. לפי גורם המעורה בפרטים הסיבה לכך היא החשש בוושינגטון מפני נפילתה של הממשלה. כזכור, בתחילת השבוע ראש המל"ל אייל חולתא יצא לוושינגטון לפגישה עם מקבילו האמריקני, ג’ייק סאליבן, כדי לבנות את ביקורו של הנשיא בישראל.

חולתא הגיע לוושינגטון עם משלחת בכירה לשיחות בנושא איראן ויקבל עדכון על מאמצי התיווך האמריקניים בין ישראל לסעודיה. בצד הישראלי מחכים לתשובות מהאמריקנים שאמרו בינתיים כי יודיעו על קיומו של הביקור ברגע המתאים מבחינתם. בירושלים מעריכים כי ארה"ב חוששת שביקור נשיאותי בעת הזאת עלול להיתפס כנסיון אמריקני להשפיע על הבחירות – אם יהיו – ומעדיפים שלא להתייצב לצד מנהיג מסוים. לצד זאת, מעריכים בישראל, האמריקנים לא רוצים "לבזבז את הזמן" על ביקור בישראל כשהממשלה עלולה ליפול כעבור חודש. "מחכים להתבהרות פוליטית".

נכון לעכשיו ההערכה בישראל היא שעד השבוע הבא האמריקנים יקבלו החלטה סופית ויפרסמו אותה. במידה והביקור אכן יתקיים ההערכה היא שזה יקרה בעוד 20 יום, ויימשך יומיים. לאחר קבלת פנים ממלכתית בבן גוריון ביידן צפוי לבקר ביד ושם, להיפגש לארוחה ופגישת עבודה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, וכן להתארח בבית הנשיא לארוחת ערב ממלכתית. לפי ההערכות, ביידן לא יגיע לכותל המערבי.

קיים סימן שאלה אם ביידן ינאם בפני קהל ישראלי, כפי שעשו קודמיו, טראמפ ואובאמה, לפי הדיווחים מה שמשפיע מאוד על תכנית הביקור הוא גילו המתקדם של ביידן: האמריקנים לא ירצו סדר יום צפוף מדי וסביר להניח שלא יהיו יותר מדי אירועים בלוח הזמנים של הנשיא.

ג'ו ביידן ארה''ב הכותל המערבי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד