כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מפילים נפשות לשאול תחתית

ראש הישיבה על 'שיאומי חצי טאצ': "חובה לבער ולהוקיע"

הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקה נשא דברים נוקבים אודות מכשירי 'שיאומי חצי טאצ' שנאסרו בעולם הישיבות: ''מוטלת חובה לבער הרע מקרבנו ולהוקיע מכשירים אלו אשר פורצים גדרות הקדושה" 

ראש הישיבה על 'שיאומי חצי טאצ': "חובה לבער ולהוקיע"
הגר"ד לנדו ר"י סלבודקה צילום: שוקי לרר

מכשירי 'שיאומי חצי טאצ', אשר חזותם נדמית ככשרה בשילוב של מסך מגע עם מקשים, בעוד שהינם כמכשירי סמארטפון פסולים המביאים את המחזיקים אותם לסכנה רוחנית חמורה נאסרו בעולם הישיבות כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

בתקופה האחרונה, מעוררים מרנן גדולי ישראל  על הסכנה הגדולה הנשקפת ממכשירים אלו ועל החובה להתרחק ולהרחיק ממנו.

לפני כשבוע פורסמו ב'יתד נאמן' דבריו הנוקבים של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שהתבטא כ "המחזיקים מכשירים אלו הרי הם בסכנה גדולה ליפול בשבעה מדורי גיהינום".

כאשר הועלה הנושא החמור בפני ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי דב לנדו, התבטא בחריפות ואמר כי "מוטלת חובה לבער הרע מקרבנו ולהוקיע מכשירים אלו אשר פורצים גדרות הקדושה ומפילים נפשות רבות לשאול תחתית".

מכשירי 'שיאומי חצי טאצ' המתאפיינים במצלמה קדמית בלחצן הסולמית ובמסך מגע לצד מקשים, הינם בלתי ניתנים להכשרה, ונדרשת זהירות מפני מוכרים היוצרים מצג שווא לפיו הינם יודעים לחסום את המכשיר כראוי.

מומחים שבדקו את הענין נוכחו לראות שהחסימות המדוברות קלושות ביותר ואינם מונעות את האפשרות ליצירת גישה לדברים אסורים.

כעת, בעקבות הפרצות הרבות המצויות במכשירי 'שיאומי', הורו בכלל הישיבות על איסור כולל על מכשירים מדגם זה על כל סוגיהם על מנת לגדור גדר בפני מכשירים אלו.

שיאומי הרב דב לנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד