ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
סערת חוק יו"ש

סער היה עצבני במיוחד בישיבה עם בנט: "רוצה לפרק?"

רה"מ בנט כינס היום את ראשי סיעות הקואליציה כדי לראות כיצד להתמודד עם חוק יו"ש שמגיע למליאה בשבוע הבא. סער, שמאיים בפירוק הקואליציה אם החוק לא יעבור, היה עצבני במיוחד | במרצ הודיעו כי יתמכו; עדיין אין הבנות עם רע"מ לגבי ההצבעה

סער היה עצבני במיוחד בישיבה עם בנט: "רוצה לפרק?"
גדעון סער צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק יו"ש, שיובא לכנסת ביום שני הקרוב, מעורר סערה בקואליציה הרעועה ממילא. שר המשפטים גדעון סער נעמד על רגליו האחוריות כדי שהחוק יעבור והוא אף מאיים בפירוק הממשלה אם החוק, שמתחדש כל חמש שנים, לא יעבור.

סיעות השמאל והחברים הערבים בקואליציה מסרבים לתמוך בחוק שמחזק בעצם את הזיקה בין מדינת ישראל ליהודה ושומרון. הבוקר (רביעי) קיים ראש הממשלה נפתלי בנט ישיבה של כל ראשי הקואליציה, ישיבה שהייתה מתוחה במיוחד, כך לפי פרסום ב-N12.

לפי גורמים פוליטיים, שר המשפטים סער היה עצבני במהלך הישיבה ואמר כי אי אפשר להמשיך כשיש מפלגות שעושות מה שהן רוצות. לפיד השיב לו: "השאלה היא איך מתמודדים עם זה, והאם אתה רוצה לפתור או לפרק".

לפי הפרסום, ראשי מפלגות הקואליציה חושבים שסער מקצין את המשבר והוא פתיר. לדבריהם, אם סער יחליט שהממשלה תמשיך להתקיים כך יהיה, וגם סילמן לא תסכן בהפרשה אם תדע שהממשלה ממילא תמשיך לתפקד.

בעוד במרצ הכריעו כי המפלגה תצביע בעד החוק, רע"מ נותרה הסיעה היחידה בקואליציה שעדיין לא ברור כיצד תנהג בהצבעה.

"אנחנו מחויבים על פי ההסכם הקואליציוני להצביע על המשך סטטוס קוו", הסבירה היום חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ ל-N12. "אין ספק שזה המשך סטטוס קוו, הרי כל העניין עם השטחים זה שמצד אחד אנחנו לא מקדמים הסדר מדיני, ומצד שני הם לא מקדמים סיפוח. מה שהיה הוא שיהיה".

כזכור, אחרי שנאלץ להסיר ביום שני את החוק לתקנות שיפוטיות ביו"ש מסדר היום, בעקבות סירובה של סיעת רע"מ לתמוך בהצעה, שר המשפטים גדעון סער העביר מסר להנהלת הקואליציה כי הדבר עלול להביא לפירוק הממשלה.

"לממשלה יש אחריות להעביר הסדרים משפטיים בסיסיים כמו החוק הזה", אמר אמש (שלישי) שר המשפטים בראיון לכאן רשת ב', תוך שהוא מעביר מסר לקואליציה "הבהרתי את זה לראשי המפלגות. חבר קואליציה שיתנגד בעצם אומר 'אינני רוצה בקיום הממשלה'".

בנוסף דווח, כי בהנהלת הקואליציה העבירו מסר לסיעת רע"מ כי במידה ויסרבו לתמוך בחוקים ממשלתיים גם נושאים שחשובים לסיעת רע"מ לא יקודמו, בהם מינויי אימאמים שדרשו וכן תקציבים.

יהודה ושומרון גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד