י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יום של חיזוק רוחני

לוחמי מג"ב התכנסו לקראת חג השבועות

לוחמי מג"ב התכנסו ליום תורני לקראת חג השבועות | רב המשטרה שיבח את הלוחמים: "אתם מצילים יום יום נפשות רבות, לעיתים שלא במודע"

לוחמי מג"ב התכנסו לקראת חג השבועות
הלוחמים בכינוס צילום: דוברות המשטרה

ימים אחדים לפני חג השבועות הבעל"ט, התכנסו מאות לוחמי משמר הגבול ליום של חיזוק רוחני. הלוחמים, אנשי שטח ולוחמי יחידות מיוחדות, חברו במטרה להתחזק לקראת מתן תורה.

מדובר במסורת רבת שנים, אותה מובילים רבני משמר הגבול, במסגרתה מגיעים מיוזמתם הלוחמים ליום של לימוד תורני.

את הכנס פתח רב משמר הגבול, רפ"ק הרב יצחק בלייכברד ,שחיזק את הלוחמים ואמר: "אתם מצילים יום יום נפשות רבות, לעיתים במודע אך לעיתים שלא במודע. עצם נוכחותכם משרה אווירה של ביטחון לכל הסובבים אתכם".

רב מג"ב התפלל עם הלוחמים לרפואתם של הלוחמים שנפצעו בחודשים האחרונים בניסיונות סיכול טרור ברחבי הארץ. כמו כן, הרב נשא תפילה לעילוי נשמת לוחמים ולוחמות שנפלו בפעולות מבצעיות.

הרב העלה על נס את אחד הלוחמים, אופק בוזנה ז"ל, שעד ליום מותו הקפיד על שמירת הלשון באדיקות, שהפכה לסמל התנהגות לחבריו הלוחמים.

רב משטרת ישראל, נצ"מ הרב רמי ברכיהו, סיפר על גבורת הלוחמים. "החיבור של העם שזכה לקבל תורה בכפיה והפך אותה לדרך חיים הוא מפליא ולא מובן מאליו. החיבור של לוחמה תוך קידוש השם היא הקדושה לה זכו אותם יוצאי מצרים שעמדו כל כולם למרגלות הר סיני", אמר הרב ברכיהו.

הרב הוסיף: "הנשמות של כולנו היו שם, אבל לא כולם פיזית ממש. אתם", אמר הרב ברכיהו, "זכיתם לחבר את שרשרת הגבורה של הדורות מהקדושה הראשונה, שם במדבר סיני, ועד העמידה שלכם יום יום בכל הארץ ע"מ לבצר את היכולת ללמוד בקדושה ולחוג את החגים בבטחה".

הגאון הרב ראובן אלבז, ראש ישבת אור החיים, בירך את הלוחמים בהתרגשות רבה: "אתם המשמר של עם ישראל והקב"ה נתן לכם תפקיד שרק אתם יכולים לבצע אותו. אני יודע את המעשים שלכם, אין לכם יום ולילה לא שבת ולא חגים, אי אפשר לתאר את ההקרבה שלכם אך אני מכיר טוב את מעשיכם. האמונה שלנו נמצאת בתוך הלב, אף אחד לא יכול לעקור אותה".

"האמונה נותנת לכם את הכוח לבצע את המשימות שלכם בכוחות על יונים מול האתגרים הקשים. וידעת כי השם אלוקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל", אמר הרב, "זו מציאות של חירוף נפש - והקב"ה שומר אתכם. השם שומרך השם צילך על יד ימינך".

הכינוס הסתיים בדבריו של רב קהילת פנמה, הרב משה קצין, שסיפר על הקהילות היהודיות שמתחזקות בקשר לעם ולארץ ישראל כאשר הם חשופים לעשייה הברוכה של הלוחמים.

 

 

משמר הגבול שבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד