כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לאחר 41 שנה

האיש שירה בנשיא ארה"ב יהיה חופשי מכל ההגבלות

שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב אמר שהוא ישחרר את ג'ון הינקלי מהגבלות ב-15 ביוני כל עוד הינקלי ימשיך לעמוד בהתחייבויות. הינקלי ירה בנשיא ארה"ב רונלד רייגן ב-1981 והוא על סף שחרור מכל התנאים המגבילים שנותרו

האיש שירה בנשיא ארה"ב יהיה חופשי מכל ההגבלות
ג'ון הינקלי צילום: צילום מסך

שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב, פול פרידמן, אמר שהוא ישחרר את ג'ון הינקלי מהגבלות ב-15 ביוני כל עוד הינקלי יקיים את ההתחייבויות שלו מול הרשויות.

הינקלי ירה בנשיא ארה"ב רונלד רייגן ב-1981. הינקלי היה מרותק לבית חולים לחולי נפש בוושינגטון במשך יותר משני עשורים לאחר שחבר המושבעים מצא אותו לא אשם בגלל אי ​​שפיות בירי ברייגן. אבל החל משנת 2003 השופט פרידמן החל לאפשר להינקלי לחיות לאורך זמן בקהילה עם דרישות כמו השתתפות בטיפול והגבלות לאן הוא יכול לנסוע.

ג'ון הינקלי בעת הגעתו לדיון ימים ספורים לאחר הירי

הוא חי בווירג'יניה מאז 2016, אם כי עדיין תחת הגבלות. אלה כוללים: מתן אפשרות לפקידים גישה למכשירים האלקטרוניים, הדואר האלקטרוני והחשבונות המקוונים שלו; נאסר עליו לנסוע למקומות שבהם הוא יודע שיהיה מישהו שמוגן על ידי השירות החשאי, ומתן הודעה של שלושה ימים אם הוא רוצה לנסוע יותר מ-120 ק"מ מביתו בווירג'יניה.

הינקלי מנגן בגיטרה ומעלה את המוזיקה שלו בערוץ יוטיוב, מתכנן לתת קונצרט בברוקלין, ניו יורק. השופט אמר שהינקלי, בן ה-67 לא הראה סימפטומים של מחלת נפש, והוא ללא התנהגות אלימה וללא התעניין בכלי נשק מאז 1983. התובעים התנגדו בעבר לסיום ההגבלות, אך הם שינו את עמדתם בשנה שעברה, ואמרו כי יסכימו לשחרורו של הינקלי מהתנאים המגבילים, אם ימשיך להפגין יציבות נפשית ולמלא את ההגבלות. התובעת קאסי ווסטון כתבה בהגשת בית המשפט, כי "הממשלה לא מצאה ראיות המצביעות על כך שאין להעניק את שחרורו ללא תנאי של מר הינקלי", כפי שהשופט אמר בעבר.

רונלד רייגן התאושש מהירי ב-30 במרץ 1981, אך מזכיר העיתונות שלו, ג'יימס בריידי, שמת ב-2014, היה משותק חלקית כתוצאה מכך. גם סוכן השירות החשאי טימותי מקארתי וקצין משטרת וושינגטון תומס דלהנטי נפצעו. רייגן מת ב-2004.

בשנות ה-2000 החל הינקלי, באישור השופט, לערוך ביקורים בבית הוריו בוויליאמסבורג וירג'יניה. אביו מת ב-2008, אך ב-2016 הוא קיבל אישור לחיות עם אמו. ובכל זאת, הוא נדרש למפגשים פרטניים וקבוצתיים, נאסר עליו לדבר עם התקשורת ויכול היה לנסוע רק בשטח מוגבל. השירות החשאי גם היה עוקב אחריו מעת לעת.

אמו של הינקלי מתה בשנת 2021. בשנים האחרונות, הינקלי הרוויח כסף על ידי מכירת פריטים בקניון, ועל ידי מכירת ספרים באינטרנט.

רונלד רייגן ירי נשיא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד