כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תיעוד מרגש

הקשיש הופתע לראות את הרב שחזר, על מפתן הדלת

הרב משה מוסקוביץ, רבה של חרקוב שב לעיר שליחותו. במסגרת הפעילות המחודשת, החל לעבור בבתי היהודים המבוגרים שלא הצליחו לצאת מביתם עקב נסיבות שונות. הוא הגיע לביתו של אחד הקשישים שהתרגש נורא ופצח בריקוד

הקשיש הופתע לראות את הרב שחזר, על מפתן הדלת
הרב משה מוסקוביץ ואייזיק בריקוד צילום: באדיבות המצלם

הרב משה מוסקוביץ, שליח חב"ד בעיר חרקוב ורבה הראשי של העיר המופגזת, ביקר אתמול (רביעי) אצל אייזיק, אחד מקשישי הקהילה שהופתע לראות את הרב שלו בפתח הדלת לאחר שלא ראה אותו מזה מספר חודשים, הקשיש ביקש לחבק את הרב שהתרגש גם הוא לפגוש אותו.

הרב שמע מאייזיק על מצבו הגשמי, והתעניין מה צרכיו הדחופים שלו, ולאחר מכן הניח לו תפילין, שניהם יחד שרו את הניגון החב"די "האדרת והאמונה" עם צלילי המארש הצרפתי המבטא בחסידות את ניצחון האמונה היהודית. "הקשיש מכיר את השיר מתפילת השבת בבית הכנסת בחרקוב", סיפרו בקהילה. בחג שבועות הקרוב, יקיים הרב מוסקוביץ פעילות מיוחדת עם כלל יהודי הקהילה שנשארו בחרקוב.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ראש העיר חרקוב שבאוקראינה, איגור טרחוב, אמר בסוף השבוע האחרון כי לאחר הניצחון הכביר שהשיג צבא אוקראינה נגד הכובש הרוסי במערכה על חרקוב, החלו תושבי העיר לשוב אליה, משהבינו כי סכנת הכיבוש חלפה, וכי העיר כבר נמצאת מחוץ לטווח הירי של כוחות הארטילריה הרוסיים.

בידי רוסיה עדיין יש יכולת לטווח את חרקוב בירי של רקטות גראד או טילים מסוגים שונים, אבל ההפצצות הכבדות בוצעו בעיקר בתותחי הוביצר ומרגמות לטווח של עד 35 או 40 קילומטרים לכל היותר, דבר שרוסיה כבר לא יכולה לעשות מפאת המרחק.

כבר בשבוע שעבר חגגה אוקראינה את הניצחון המדהים שהשיגו חייליה באזור חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, והעיר הראשונה שניסו הרוסים לכבוש מיד עם פלישתם למדינה.

חרקוב הרב מוסקוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד