ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פלסטיני נהרג בעימותים

חודשיים אחרי הפיגוע: נהרס בית המחבל מב"ב, אביו נעצר | תיעוד

צה"ל הודיע כי הרס במהלך הלילה את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בב"ב לפני כ-2 חודשים | הבית פוצץ ע"י כוחות הנדסה, במקביל לעימותים קשים שפרצו באזור | הפלסטינים דיווחו על 3 מחבלים במצב קשה ועל אחד שנהרג | אביו של המחבל נלקח לחקירת כוחות הביטחון

חודשיים אחרי הפיגוע: נהרס בית המחבל מב"ב, אביו נעצר | תיעוד
הריסת בית המחבל צילום: דו"צ

כוחות הביטחון הרסו במהלך הלילה את ביתו של המחבל דיא חמארשה בכפר יעבד הסמוך לג'נין. חמארשה ביצע את פיגוע הירי בעיר בני ברק לפני חודשיים, בו נרצחו חמישה אזרחים. ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ.

יצויין כי בג"ץ קיבל את עתירת משפחת המחבל ביחס לקומת המחסנים, לאחר שקבע כי למחבל "זיקת מגורים מוחלשת" לקומה זו.

במהלך מבצע הריסת הבית, התפתחו הפרות סדר אלימות, במסגרתן מאות מפרי סדר יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירו לעבר חמושים שפתחו באש לעברם.

מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות וכי אין נפגעים לכוחותינו. במסגרת הפעילות עצרו הכוחות את אביו של המחבל, שהועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

אמש, כזכור, דיווחו הפלסטינים כי במקום פרצו עימותים ועשרות מחבלים מנסים לחבל בעבודת הכוחות, בין היתר באמצעות שימוש במטענים שמושלכים לעבר הלוחמים. החיילים, כך דווח, פתחו בירי ופצעו מספר מחבלים. לפחות שניים מהם במצב קשה ואחד נוסף במצב אנוש. ובהמשך דווח כי פלסטיני נהרג.

באזור אחר בשטחים, בד בבד, נהרג פלסטיני בחילופי אש עם צה"ל. התקרית התרחשה במחנה הפליטים דהיישה שבאזור בית לחם. ההרוג הוא אסיר לשעבר, פעיל בארגון החזית העממית.

הפיגוע בבני ברק, נזכיר, התרחש בשכונת פרדס כץ בעיר. תחילה הגיע המחבל לרחוב ביאליק כשהוא מצויד ברובה M-16, פתח באש ורצח שני אזרחי אוקראינה שישבו בפתח מכולת. בהמשך ירה לעבר רכב, בו ישב הנהג יעקב ישראל שלום הי"ד - ורצח אותו.

המחבל המשיך לרחוב הרצל ושם רצח את אבישי יחזקאל הי"ד בעת הגן בגופו על בנו הפעוט. הוא המשיך לכיוון הרצל פינת ז'בוטינסקי, שם התפתח קרב יריות בינו ובין שני שוטרים רכובים על אופנוע. אחד מהם, רס"ם אמיר חורי ז"ל שנהג באופנוע, נפצע אנושות ומת מפצעיו מאוחר יותר. השוטר השני חיסל את המחבל.

פיגוע בבני ברק הריסת בית המחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד