י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חזון אחרית הימים

הרב נאם בפני המתפללים במסגד הגדול

תיעוד מדהים ששודר בטלוויזיה הממלכתית באמירויות: הרב אלי עבאדי מראשי הקהילה היהודית במדינה, נואם בפני קהל במסגד באבו דאבי, לרגל יום השנה לפעילות הומניטרית על שם המייסד זאיד

הרב נאם בפני המתפללים במסגד הגדול
הרב אלי עבאדי נואם במסגד צילום: צילום מסך

הרב אלי עבאדי, מראשי הקהילה היהודית במדינה, נאם בפני קהל במסגד באבו דאבי לרגל יום השנה לפעילות הומניטרית על שם מייסד האמירויות ב-1971 השייח' זאיד בן סולטאן אאל נהיאן.

האירוע התקיים תחת הכותרת "אחווה וסובלנות אנושית, המסר של הדתות", שעסקה בערכים אנושיים משותפים על ידי כל הדתות "הראשון שבהם הוא סובלנות, דו קיום, חמלה ואחווה אנושית בין בני האדם" כך דווח בטלוויזיה באיחוד האמירויות.

רועי קייס ב'כאן חדשות' דווח כי באירוע לא שגרתי נאם גם הרב ד"ר אלי עבאדי מראשי הקהילות היהודיות במסגד בפני המתפללים, ההרצאה כללה גם מצגת וידאו שהדגישה את תפקידה של איחוד האמירויות ואת יוזמות הצדקה שלה בקידום אחווה אנושית וערכי סובלנות. ודו קיום בין חברות ותרבויות שונות.

הבישוף פול הינדר אמר: "לפני כ-50 שנה, כשלמדתי באוניברסיטה, לא עלה בדעתי לראות נוצרי, מוסלמי ויהודי במקום אחד עובדים ומסתדרים זה עם זה, עם הבנה ושלום ללא נוכחות של עימות וסכסוך".

הרב ד"ר אלי עבאדי אמר בנאום: "סובלנות, דו-קיום ואחווה אנושית הם לא רק מושגים, אלא עקרונות שאנשים באיחוד האמירויות עומדים בהם וחיים לפיהם", והדגיש שאיחוד האמירויות הוא מודל לכל המדינות באזור זה. ומעבר לכך, מהווה דוגמה לשגשוג, "אנו ברי המזל להיות חלק ממנו".

הוא הוסיף, "זה ייתן תקווה לדורות הבאים, לאזור ולאנושות כולה, שאנשים ייהנו משלום והרמוניה. חודש הרמדאן בא להזכיר לנו את האחריות שלנו כבני אדם, אנו שואפים לשפר את עצמנו לאורך כל הדרך".

הוא הוסיף, "איחוד האמירויות עשתה שינוי בחיי הקהילה היהודית, ויש לי הכבוד לחיות במדינה היפה והמבורכת הזו כראש הקהילה היהודית, ואני מרגיש כל רצוי על ידי העם האמירתי".

הוא אמר כי "הדתות היהדות, האיסלאם והנצרות חולקות ערכים רבים, כולל אנושיות, שלום, קדושת החיים וערכי שכנות הטובה, הערך החשוב מכולם הוא האמונה באלוקים, בורא העולם, הבורא החדיר בנו בני האדם את האהבה זה לזה ואת העבודה זה עם זה, כדי להבטיח את המשכיות המין האנושי עלי אדמות ולחיות בשלום, שלווה, הרמוניה ודו-קיום, זהו אחריות שאלוקים הפקיד בידי אדם, וזוהי האחריות שצאצאיו של אדם (הראשון) צריכים לשאת על ידי עבודה משותפת והבנת זה את זה לטובת האנושות".

הרב אלי עבאדי מסגד איחוד האמירויות רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד