י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלחמה אכזרית

הנשיא זלנסקי: 200,000 ילדים נלקחו לרוסיה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי 200,000 ילדים הם בין האוקראינים שנלקחו בכוח לרוסיה. הם כוללים ילדים שנלקחו מבתי יתומים, ילדים שנלקחו עם הוריהם וילדים שהופרדו ממשפחותיהם

פליטים אוקראינים: אילוסטרציה
פליטים אוקראינים: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הנשיא זלנסקי אמר כי אוקראינה תעניש את האחראים ללקיחת 200,000 ילדים אוקראינים לרוסיה. הוא אמר כי אוקראינה גם תראה לרוסיה כי "אי אפשר לכבוש אותה, שהעם שלנו לא ייכנע וילדינו לא יהפכו לנחלת הכובשים".

נשיא אוקראינה טען כי 243 ילדים נהרגו עד כה במלחמה, 446 נפצעו ו-139 נעדרים. הם כוללים ילדים שנלקחו מבתי יתומים, ילדים שנלקחו עם הוריהם וילדים שהופרדו ממשפחותיהם.

בתוך כך שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, אמרה כי "אוקראינה חייבת לנצח במלחמה נגד רוסיה". כשנשאלה האם היא מסכימה עם הצהרות קודמות של הקנצלר אולף שולץ. "כמובן שאסור לרוסיה לנצח במלחמה הזו, היא חייבת להפסיד בה אסטרטגית", השיבה.  "הם רוצים להרוס את השלום באוקראינה. לכן אוקראינה לא יכולה להפסיד בשום פנים ואופן, כלומר, אוקראינה חייבת לנצח".

מוקדם יותר, שולץ אמר כי אסור לרוסיה לנצח במלחמה. אבל הנוצרים-דמוקרטים באופוזיציה מתחו ביקורת על הצהרתו וטענו שעדיף לומר שאוקראינה חייבת לנצח.

שגריר אוקראינה בגרמניה, אנדריי מלניק, בירך על הכרזותיו של הקנצלר אולף שולץ על משלוחי נשק חדשים. "סוף סוף, אנחנו יכולים לומר מעומק הלב לקנצלר שולץ תודה" אמר מלניק. "עכשיו אנחנו באמת יכולים לדבר על נקודת מפנה עבור אוקראינה. אנחנו מקווים למערכות נשק מודרניות יותר מגרמניה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד