כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
70 שנות מלוכה

גם החרדים משתתפים: בבריטניה חוגגים למלכה אליזבת

בימים אלה חוגגים בבריטניה 70 שנות מלוכה למלכה אליזבת, באירוע ראשון מסוגו בהיסטוריה יחגגו הבריטים במשך ארבעה ימים רצופים כולל יום חופש בכל רחבי הממלכה | גם מוסדות הלימודים והקהילות היהודיות בבריטניה ציינו את החגיגות ותלו דגלים וברכות למלכה

בית ספר בית רחל של סאטמר בלונדון חוגג למלכה אליזבת
בית ספר בית רחל של סאטמר בלונדון חוגג למלכה אליזבת

ברחבי בריטניה והטריטוריות שלה ברחבי העולם כולו יציינו השבוע 70 שנות מלוכה של המלכה אליזבת השנייה, שהפכה להיות המלכה בפתאומיות בפברואר 1952 לאחר מות אביה, כשהיא הייתה בת 25 בלבד. לרגל המאורע ההיסטורי, שמצוין לראשונה אי פעם בממלכה, אפילו יצרו יום שבתון מיוחד ביום חמישי, ולמעשה בכך יהיה סוף שבוע ארוך במיוחד של 4 ימים שלמים של חגיגות.

 בית ספר בית רחל של סאטמר בלונדון חוגג למלכה אליזבת

שלל אירועים ומסיבות שיציינו את העובדה שמדובר במלכה הבריטית שתקופת שלטונה היא הארוכה ביותר אי פעם וכן שהיא המלכה הוותיקה ביותר היום בעולם שעדיין מתפקדת ונושאת בתואר רשמי.

האירוע הפותח של החגיגות יהיה המצעד צבאי המסורתי בהשתתפות 1,400 חיילים, 200 סוסים ו-400 מוזיקאים. המצעד יצא לדרך מארמון בקינגהם בשעה 12:00 ויתקדם בשדרה המרכזית (המול) לעבר רחבת המסדרים, כאשר בני המשפחה יצטרפו על גבי סוסים ובמרכבות.

לאחר מכן, יתקיים מטס של חיל האוויר המלכותי והמלכה תצא למרפסת הארמון עם בני משפחה. יחד עמה יהיו יורש העצר, הנסיך צ'רלס, ורעייתו הדוכסית קמילה, הנסיך וויליאם ורעייתו הדוכסית קייט וילדיהם, הנסיך אדוארד עם רעייתו הדוכסית סופי וילדיהם, הנסיכה אן ובעלה סר טימותי לורנס, הדוכס והדוכסית מגלוסטר והדוכס מקנט והנסיכה אלכסנדרה. 

 גם בישיבת גייטסהד נתלו דגלים לכבוד החגיגות

בממלכה יציינו את 70 שנות המלוכה באירועים וחגיגות נוספות שיתפרסו  כאמור על פני ארבעה ימים, ארגון 'פינטר טראסט' פרסם מכתב ברכה לרגל המאורע: "אנו שמחים לשלוח את ברכותינו ואיחולי מזל טוב נלהבים ביותר להוד מלכותך, לרגל יובל הפלטינה לעלייתך לכס המלכות. במשך שבעים שנה, הוד מלכותך סיפקה ייעוץ חכם ושירות מסור לכל נושאי הממלכה המאוחדת וחבר העמים. יובל הפלטינום של הוד מלכותך הוא אירוע ייחודי ביותר בתולדות האומה, ובגאווה גדולה, 'פינטר טראסט' שולחת את הברכה הזאת, ומצטרפת בזאת למיליונים מרחבי העולם שחוגגים ציון דרך יוצא דופן זה".

"שה"כל יכול" יברך את הוד מלכותך, את משפחת המלוכה ואת כל בריטניה הגדולה וחבר העמים בשלום, בריאות טובה ושגשוג, יש לנו הכבוד להיות הנתינים הצנועים והצייתנים של הוד מלכותך".

 בית הכנסת דק"ק גייטסהד

ארגון 'פינטר טראסט' נתמכת על ידי הרבנים מרחבי הקהילה החרדית בלונדון, מנצ'סטר, גייטסהד ואסקס. ארגון מבקשת להעניק קול אותנטי לקהילה החרדית ותיאור מדויק ואמיתי של מי אנחנו ואיך אנחנו חיים את חיינו.

בית ספר בית רחל של סאטמר בלונדון חוגג למלכה אליזבת

מלכת אנגליה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד