י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תוך חילול שבת

בני הדודים הורשעו בחטיפת ילדים מאמם

מנהיגי הכת לב טהור ממשיכים לשלם על מעשיהם. שני בני דודים צעירים בהנהגת לב טהור הורשעו בלקיחת חלק בתכנית לחטיפת ילדה בת 14 וילד בן 12 מאמם | החוטפים לקחו את הילדים באישון ליל שבת מבית במדינת ניו יורק והעבירו אותם דרך מדינות שונות ובסופו של דבר למקסיקו

בני הדודים הורשעו בחטיפת ילדים מאמם
האחים מלכה הורשעו בלקיחת חלק בחטיפת ילדים צילום: באדיבות המצלם

שני מנהיגי לב טהור השוכנת בגואטמלה, הורשעו בחטיפת ילדים מהוריהם. דמיאן וויליאמס, פרקליט המחוז הדרומי של ארצות הברית, ומייקל ג'יי דריסקול, מהבולשת הפדרלית ה-FBI, הודיעו כי בני הדודים מרדכי ומתתיהו מלכה הורשעו בבית משפט פדרלי בחטיפה, לאחר משפט שארך שלושה שבועות בנוכחות חבר מושבעים. הנאשמים, הם "חברי כת יהודית קיצונית בשם לב טהור" שהשתתפו "בתוכנית חטיפת ילדה בת 14 וילד בן 12 בוודרידג' - ניו יורק בדצמבר 2018. לאחר מכן הבריחו החוטפים את הילדים אל מקסיקו בעצם יום השבת, שם הם התאחדו עם בעלה הבוגר, שאיתו התחתנה כדת משה וישראל כשהיתה בת 13. לאחר שהילדים התאוששו הם הוחזרו לאמם.

על פי הטענות בכתב האישום, באוקטובר 2018 או בערך, אמם של הילדים, שרה טלר, אחותו של נחמן הלברנץ שמרצה עונש מאסר, ובתו של מייסד קהילת 'לב טהור' שלמה הלברנץ המנוח, עזבה את הכת עם חלק מילדיה, היא ברחה מהמתחם של לב טהור בגואטמלה והגיעה לארצות הברית בתחילת נובמבר 2018. באותו החודש בית משפט לענייני משפחה בברוקלין העניק לה את המשמורת הבלעדית על הילדים ואסר על אבי הילדים, מנהיג בלב טהור, ליצור עמם קשר.


יענטא וחיים טלר נחטפו בעצם יום השבת

לאחר שהאם ברחה והתיישבה בניו יורק עם ילדיה, הגו מרדכי ומתתיהו מלכה וחברי לב טהור נוספים תוכנית להחזרת הילדים לכת לב טהור. בדצמבר 2018 הם הוציאו אותה לפועל, הם חטפו את הילדים באישון ליל מבית בצפון מדינת ניו יורק והעבירו אותם דרך מדינות שונות ובסופו של דבר למקסיקו. כל החטיפה התרחשה בעצם יום השבת.

מרדכי מלכה ושותפיו למזימה השתמשו בתחפושות, כינויים, זריקת טלפונים, החלפת כרטיסי סים, מסמכי נסיעה מזויפים, אפליקציה מוצפנת והסכם סודי לביצוע תכנית החטיפה שלהם. בזמן החטיפה, הנהגת לב טהור ביקשה מקלט לכל קהילת לב טהור ברפובליקה האסלאמית של איראן.

לאחר חיפוש של שלושה שבועות שכלל מאות שוטרים מקומיים, פדרליים ובינלאומיים, הילדים נמצאו במקסיקו והוחזרו לאמם בניו יורק. ואז, במרץ 2019, שוב ניסו חברי לב טהור לחטוף את הילדים. מנהיג לב טהור, נחמן הלברנץ, ניסה לחטוף את הילדים בזמן שהוא היה עצור בווסטצ'סטר - ניו יורק ממתין לגזר דינו, מתתיהו מלכה פעל כפעיל בשטח לביצוע ניסיון החטיפה, כך הודיעה סוכנות ה-FBI.

בני הדודים מרדכי, בן ה-27 מגואטמלה ומתתיהו מלכה, בן ה-30 גם הוא מגואטמלה, הורשעו בסעיף אחד של קשירת קשר לביצוע חטיפה בינלאומית מהורים, שימוש לא חוקי באמצעי זיהוי וכניסה בתואנות שווא לאזור המאובטח של שדה תעופה שעונשו המירבי הוא חמש שנות מאסר. מרדכי מלכה הורשע גם בשתי עבירות של חטיפה בינלאומית, שעונשה המרבי שלוש שנות מאסר על כל סעיף. מתתיהו מלכה הורשע גם בסעיף אחד של ניסיון חטיפה בינלאומי מהורים, שעונשו המירבי הוא שלוש שנות מאסר לכל סעיף. גזר דינם יינתן בחודש ספטמבר הקרוב.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ב-31 למרץ השנה, בית המשפט בארה"ב גזר 12 שנות מאסר על נחמן הלברנץ, ומאיר רוזנר, שהואשמו בהתעללות ובחטיפת ילדים, בתוככי כת לב טהור. העונש נגזר כארבע שנים אחרי שחטפו אח ואחות קטינים מאמם שנמלטה עם ילדיה מהכת הסדיסטית שבסיסה בגואטמלה.

מאיר רוזנר ונחמן הלברנץ, הורשעו ב-2019 בחטיפתם של האח והאחות הקטינים שעזבו את כת 'לב טהור' מברוקלין בניו יורק למקסיקו. כשהחטיפה מתבצעת בעיצומה של שבת קודש על ידי נחמן הלברנץ, כשהוא והילדים מחופשים בצורה שמסתירה את זהותם החרדית. הוא נתפס על ידי הרשויות המקסיקניות בשיתוף עם ה-FBI מיד לאחר שנחת עם הילדים במקסיקו.

לב טהור גואטמלה FBI מקסיקו חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד