כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הרגשתי שאני נחנק"

"הסעודה האחרונה": אכל דג וכמעט קיפח את חייו

משה כהן, תושב הצפון אושפז ונשקפה סכנה לחייו לאחר שאכל דג המכיל רעל בשם טטרודוטוקסין, המסוגל לשתק את שרירי הנשימה | כהן מצא את הדג בהליכת בוקר אותה קיים על החוף והחליט לטעום אותו לארוחת צהריים

"הסעודה האחרונה": אכל דג וכמעט קיפח את חייו
דייגים צילום: יעקב נחומי

אכל דג בלתי מזוהה וכמעט שילם על כך בחייו: משה כהן תושב טירת הכרמל הובהל ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים כרמל, זאת לאחר שאכל דג המכיל רעל בשם טטרודוטוקסין, המסוגל לשתק את שרירי הנשימה.

"הרגשתי שאני נחנק ואין לי אוויר ולא הבנתי ממה זה, מיד אמרתי לאשתי שתיקח אותי דחוף לבית החולים" סיפר כהן.

הכול התחיל בהליכה קבועה שאותה נוהג כהן לעשות מדי יום על חוף הים בחיפה. כהן, הבחין בעיצומה של הליכת הבוקר בדג שהיה על החוף לא חשב פעמיים ואסף אותו אל חייקו: "פתאום ראיתי מולי דג גדול מבריק ויפה יוצא מהמים, וחשבתי שיהיה מעניין לטעום ממנו לארוחת צהריים" הסביר כהן.

אולם ארוחת הצהריים כמעט סימנה את הארוחה האחרונה של חייו. מייד לאחר שטעם את הדג החל כהן לחוש ברע ולסבול מבחילות וסחרחורות, וקשיי נשימה חריפים ביותר.

כהן הובהל לבית החולים כרמל, ושם זיהתה אחת האחיות כי תגובותיו חריגות, והזעיקה רופאים. לאחר התייעצות, הוא הובהל ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, כשמצבו מידרדר במהירות. הוא טופל במחלקה במשך ארבעה ימים כשהוא מורדם ומונשם - עד שהחלים.

"זה היה יכול להיגמר באסון" הזהירה הנהלת בית החולים את הציבור מאכילת דגים לא מזוהים.

 

דג רעיל סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד