י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דריכות בכנסת

סופית: לקואליציה אין הרוב הנדרש להעברת תקנות יהודה ושומרון

בקואליציה כבר מבינים כי לא ישיגו רוב לתקנות יו"ש שתגענה להצבעה במליאה, חרף האולטימטום שהציג שר המשפטים סער שאמר כי במידה והחוק לא יעבור, הקואליציה לא תשרוד. גם חברת הכנסת סילמן הודיעה שלא תתמוך ובעקבותיה גם הח"כית הערבייה ממרצ הודיעה כי תתנגד

סופית: לקואליציה אין הרוב הנדרש להעברת תקנות יהודה ושומרון
הח"כים במליאה הערב צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב

בשעה 16:00 אחה"צ (שני) תפתח מליאת הכנסת ותחל בסדר היום השבועי עם הצעות אי אמון, ומייד אחר כך יחל הדיון על תקנות יו"ש, בהצבעות שצפויות לקראת שעות הערב המאוחרות, כאשר עוד בטרם החל הדיון, נראה כי הקואליציה איבדה את הרוב להעביר את החוק וכעת נותר להמתין ולראות כיצד הדבר ישפיע על קיומה של הקואליציה בצל איומי השר סער.

מוקדם יותר הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן כי היא תרים את ידה לראשונה נגד הממשלה ותצביע נגד תקנות יו"ש, בתקווה שהפלת התקנות תובלנה להפלת הממשלה. בקואליציה אמנם העריכו כי מדובר בתרגיל שנועד להביא להתנגדות רע"מף שתסרב לתמוך בחוק שמילא עתיד ליפול בגלל סילמן.

לאחר מכן הודיעה חברת הכנסת גידאא רינאוי זועבי כי תתנגד להצביע בעד התקנות, בכך הקואליציה איבדה באופן סופי את החוק. " לא אצביע בעד חידוש התקנות שמנציחות את הכיבוש. המשך הקואליציה חשוב לי, אך אינני יכולה להצביע בעד חוק כזה", הודיעה חברת הכנסת.

עד ההצבעה ייתכן כי הקואליציה תסיר את החוק מסדר היום כדי למנוע מבוכה, כאשר בשעה 14:00 צפוי יושב ראש תקווה חדשה גדעון סער הצהרה לתקשורת בה יתייחס למצב הפוליטי.

נזכיר כי קיים ועומד אולטימטום מצידו של כי במידה לא יושג הרוב הקואליציוני להעביר את החוק משמעותו כי השותפות אינן מעוניינות בהמשך קיום הקואליציה. 

גדעון סער עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד