כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תורמים מנסיונם

דיווח: איראן עוזרת לרוסיה לעקוף סנקציות בהעברת נפט

איראן עוזרת לרוסיה לעקוף סנקציות על ידי שימוש ב"ארמדת הרפאים" שלה כדי להעביר את הנפט של הקרמלין, כך טוענים חוקרים פרטיים, החוקרים אומרים שחברות הקשורות לקרמלין מובילות נפט בספינות איראניות. עמותת "איחוד נגד איראן הגרעינית" דוחקת במערב לפתוח במעקב אחרי הנפט הרוסי

נפט בים: אילוסטרציה
נפט בים: אילוסטרציה

"ארמדת הרפאים" של איראן עוזרת לרוסיה לעקוף סנקציות מערביות שהוטלו על חברות נפט רוסיות. צי ספינות האיראניות מוערך במעל 120 ספינות ומוביל בשנה כ-400 מליוני חביות נפט, ונקרא "ארמדת הרפאים". חברות הקשורות לקרמלין מובילות נפט בצי ספינות השוק השחור של טהראן כדי להתגבר על הסנקציות של ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי על יצוא נפט רוסי, כך לפי עמותת UANI, החוקרים הם מארגון 'איחוד נגד איראן גרעינית' (United Against Nuclear Iran) ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח.

כעת הם לוחצים בבעלי ברית מערביים להקים צוות שיפגע בספינות המסייעות לכאורה לוולדימיר פוטין לממן את מכונת המלחמה שלו. ה'דיילי מייל' חשף בשנה שעברה כיצד איראן השתמשה בצי של עד 123 ספינות, תוך שימוש בטכניקות כמו 'זיוף' ו'החלפת דגל', כדי להתחמק מסנקציות סחר בינלאומיות נגד איראן.

כלי השיט האיראנים מזייפים את מיקומם האמיתי על גבי משדרי GPS כך שנראה שהם נמצאים בים כשהם למעשה מעמיסים או פורקים בנמלים. הם גם משתמשים בדגלי מדינות שונות כדי לבלבל את הרשויות יחד עם תיעוד מזויף. העמותה UANI טוענת כעת שזיהתה לפחות חמש מ"ארמדת הרפאים" של איראן מובילות נפט מרוסיה לסין והודו.

סר איבור רוברטס, יועץ לעמותת UANI ולשעבר ראש מחלקת סיכול טרור במשרד החוץ הבריטי, אמר ל'דיילי מייל': כי "רוסיה של פוטין נעזרת באיראן בהובלת נפט ברחבי העולם, זה יותר ויותר הכרחי עבור חברות הנפט הנתמכות בקרמלין שצריכות לשמור על זרימת הכסף לרוסיה". עוד אמר, "הברית המתנגדת לרוסיה צריכה להשתלט על הסחר הזה אם אנחנו רוצים להביא את פוטין לשולחן המשא ומתן".

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן ספינה נפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד