כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לקראת הצבעה דרמטית

גדעון סער מתריע: 'אי אפשר לנהל ככה מדינה'

בישיבת סיעתו התייחס שר המשטים סער לסאגת חוק יו"ש, תקף את התנגדות האופוזיציה לחוק, ואמר כי ח"כ מהקואליציה שלא יתמוך, יוביל לפירוקה

גדעון סער מתריע: 'אי אפשר לנהל ככה מדינה'
גדעון סער בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שעות להצבעה הקריטית על תקנות יו"ש, שר המשפטים גדעון סער מתייחס להצעה שתעלה הערב להצבעה ולהתנגדות של חברת הכנסת רינוואי זועבי שמסרבת לתמוך בהצעה ובכך מונעת את העברתו בפועל.

בפתח ישיבת הסיעה אמר שר המשפטים גדעון סער: "התנגדות האופוזיציה בראשות נתניהו לחוק היא, אפוא, פגיעה בליבת האינטרס הלאומי של ישראל, כמו גם פגיעה בחצי מיליון אזרחי ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון".

"שוב יש כאן העדפת אינטרסים פוליטיים ואישיים על אינטרסים לאומיים", תקף סער את הליכוד ותהה, "איך ניתן בדעה צלולה לפגוע כך באינטרסים של מדינת ישראל ושל אזרחיה".

סער התייחס גם לסאגה הפנימית סביב תמיכת רע"מ ומרצ בחוק, ואמר: "על כל חברי הכנסת של הקואליציה לתמוך בהצעת החוק הממשלתית. זאת החלטת הממשלה ומדובר בדבר יסודי המקיים את הסטטוס קוו הקיים זה 55 שנה. חבר כנסת מהקואליציה שאינו תומך בחוק כה יסודי פועל אקטיבית לפירוקה".

"קומפוזיציה (אופוזיציה בתוך הקואליציה) אפשרית אולי כשיש קואליציה מאוד רחבה. היא בלתי אפשרית בקואליציה המונה 60 חברים. בקואליציה אי אפשר רק לקבל, יש גם אחריות. מי שלא יתמוך – לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו. ככה אי אפשר לנהל מדינה", כך סער.

יהודה ושומרון גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד