כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מכה לקווי הנייעס

הנדל חתם על ביטול 'דמי הקישוריות' - כך זה ישפיע

שר התקשורת חתם על רפורמה שאמורה להוזיל עוד את מחירי הטלפון החודשיים בכך שחברות הסלולר יפסיקו לשלם זו לזו 'דמי קישוריות' על כל דקת שיחה | הרפורמה תגרום לפחות צינתוקים, אך גם לסגירת קווי התוכן, שיעורי תורה מידע והנייעס הפופולריים המגזר החרדי

הנדל חתם על ביטול 'דמי הקישוריות' - כך זה ישפיע
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל חתם היום (שני) על מתווה הפחתת תעריפי קישור הגומלין בסלולר. מדובר על מתווה להפחתה שתשתרע על פני שלוש פעימות עד 2025. 

דמי הקישוריות בין חברות הסלולר והטלפון הקווי סייעו לפני כשני עשורים להגברת התחרות בשוק הסלולר ולהכנסת שחקנים נוספים לשוק הטלפון הקווי. לאור התמורות הטכנולוגיות והתחרותיות שמתרחשות בענף בשנים האחרונות, תשלום דמי הקישוריות בין החברות מאבד מהרלוונטיות שלו. 

אמנם החלטת השר תביא להפחת ה'צינתוקים' במגזר החרדי אך גם למכת מוות על כל קווי התוכן הפנים מגזריים, כיום המפעילים הסלולריים מעבירים ביניהם תעריפי קישור גומלין בהיקף של כ-6 אג' לדקה וקווי התוכן, שיעורי תורה קווי מידע קהילתיים וקווי הנייעס היו מקבלים אחוזים מתוך אותם דמי קישוריות, לאחר הרפורמה לא יהיה שווה למפעילי הקווים להשאיר אותם פעילים.

ההחלטה תבטל את הפיקוח שהיה קיים עד כה על דמי הקישוריות, תוך מעבר למודל המכונה Bill and Keep או BAK בו מתקיימת תחרות במקטע השלמת השיחה, אשר מבטלת את העברת התשלומים הסיטונאית בין חברות התקשורת ומוזילה את דמי הקישוריות.

ביטול העלות הקבועה של מפעיל תקשורת לדקת שיחה יוצאת, תאפשר לחברות סלולר להציע כמות דקות בלתי מוגבלת בסכום נמוך יותר ולהוריד מחירים של חבילות טלפון קווי וכך לאפשר למנויים לצרוך יותר דקות שיחה ולהגדיל את התועלת לצרכן, המהלך גם עתיד לסייע לחברות קטנות שעד עתה הרוויחו פחות באופן יחסי מכיוון שרוב השיחות מהן היו שיחות "יוצאות" אל חברות גדולות.

לפי המתווה המוצע תתבצע הפחתה הדרגתית לאורך שלוש שנים של תעריף הקישוריות בשוק הנייד, הקווי ובשוק השיחות הבינלאומיות. המהלך צפוי להפחית עומס רגולטורי ולהתאים לתנאים התחרותיים בשוק הפועלים במסגרת חבילות "הכול כלול" הנהוגות בארץ.

שר התקשורת, יועז הנדל מסר לאחר החתימה: "אנחנו ממשיכים לקדם שוק תקשורת חדשני ותחרותי ומסירים היום עוד רגולציה מיותרת. תשלום דמי הקישוריות בין החברות אינו נחוץ, הוא מייצר עיוות בשוק התקשורת, עלויות מיותרות, ותוצרי לוואי שפוגעים בצרכנים. ההחלטה שקיבלתי היום תאפשר לכל הצרכנים הישראלים ליהנות מחבילות ללא הגבלה״.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין מסרה בעקבות חתימת השר: "תעריף דמי הקישוריות לא עודכן משנת 2014 ואיבד רלוונטיות ביחס להתפתחויות הטכנולוגיות ומצב השוק בישראל ובעולם. כעת נעבור בהדרגה לביטול התשלום המפוקח והעברת התשלומים בין החברות. המהלך ייטיב עם הצרכנים ויאפשר לחברות סלולר להציע כמות דקות בלתי מוגבלת בסכום נמוך יותר, ולהוזיל בין היתר את חבילות הטלפון הביתי".

קווי נייעס חסימת קווים משרד התקשורת יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד