כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דריכות שיא

תקנות יהודה ושומרון ומינוי מתן כהנא עולים להצבעה • שידור חי

בכנסת החל בשעה זו דיון על תקנות יו״ש, הצבעה שטרם ידוע כיצד תסתיים והאם יושג רוב להעביר את ההצעה, בהמשך הלילה תעלה גם ההצבעה על מינויו של מתן כהנא מחדש לתפקיד שר הדתות כאשר המינוי יהיה תלוי בח"כ עידית סילמן שאם תתנגד תוכרז כפורשת מסיעת ימינה

תקנות יהודה ושומרון ומינוי מתן כהנא עולים להצבעה • שידור חי
כהנא ובנט במליאה צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

מליאת הכנסת מכונסת בשעה זו (שני) לקראת ההצבעה בהמשך על חוק תקנות יהודה ושומרון. בשעות האחרונות התלבטו בקואליציה האם לעלות את החוק בעוד אין רוב לקואליציה עקב כך שחברי הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי מ'מרצ' וחבר כנסת מאזן גנאים מרע"מ הודיעו כי יצביעו נגד.

הצטרפו לשידור החי ממליאת הכנסת

 

בקואליציה משוכנעים כי יצליחו להביא לכך שחברי הכנסת יתמכו בהצבעה לבסוף, כך שהחוק יקום ויפול  על הצבעתה של חברת הכנסת עידית סילמן שטרם הודיעה באופן מוחלט כיצד תצביע. בעוד מאז פרשה מ'ימינה' היא לא הצביעה בפועל נגד הקואליציה.

בהמשך הערב יעלה גם מינויו של ח"כ מתן כהנא מחדש לתפקיד השר לשירותי דת, גם אז ההכרעה בידיה של חברת הכנסת עידית סילמן. בקואליציה מתכוונים לאתגר אותה ולהפוך את ההצבעה לאי אמון בממשלה, ובאם תצביע נגד המינוי היא תוכרז כפורשת.

כרגע נראה שלקואליציה אין רוב להארכת התקנות שהביא שר המשפטים גדעון סער מ'תקווה חדשה', אשר הזהיר מוקדם יותר היום כי אי-הארכת התקנות עלולה להוביל לסופה של הממשלה. לאחר ההצבעה יתכנסו אנשי תקווה חדשה לישיבת סיעה על מנת לקבל החלטות כיצד לנהוג בהמשך.

 

עידית סילמן מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד