כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ערב מתן התורה

במעמד המשגיח: בחברון סיימו ש"ס לזכר אביו של בן הישיבה

בישיבת חברון בגבעת מרדכי סיימו את הש"ס לעילוי נשמת הגאון רבי מנחם ניימן זצ"ל שהיה אחד מרבני שכונת רמות בירושלים ונפטר לאחר המחלה. בנו הבחור החשוב בנימין מבני הישיבה סיים את הש"ס במעמד משגיח הישיבה. צפו בסיקור ותיעוד 

במעמד המשגיח: בחברון סיימו ש"ס לזכר אביו של בן הישיבה
סיום מסכת בישיבת חברון צילום: שלמה טרייטל

בישיבת חברון בגבעת מרדכי נערך השבוע מעמד סיום הש"ס שנלמד ע"י בני ועד חמישי לעילוי נשמת אביו של אחד מבני החבורה הגאון רבי מנחם ניימן זצ"ל מרבני שכונת רמות.

במעמד שנערך ביום ב' ברוב פאר והדר בחדר האוכל של הישיבה הק' השתתפו המשגיח הגה"צ רבי חיים יצחק קפלן, הגאון רבי שלמה ניימן רב שכונת רמות ואביו של המנוח זצ"ל, חמיו של הנפטר הגאון רבי בצלאל חיים סוקולובסקי ראש כולל נעם התורה, הגאון רבי יעקב משה חרל"פ רבה של קבוצת 'אסם' לשעבר ומחשובי הלומדים בהיכל הישיבה הקדושה, רבני הישיבה, בני משפחה רבים ובני הישיבה המסיימים.

המעמד נפתח ע"י אחד מחשובי הבחורים אשר עמד במעלת השלמת וסיום הש"ס דווקא בימים אלו של ערב מתן תורה, כשהדברים מקבלים תוספת חיזוק אל מול הדיבוק חברים המופלא המשתלב באופן נפלא עם דברי הפסוק "ויחן שם ישראל כנגד ההר" האמור כנגד ימים אלו.

בשלב זה כובד בן המנוח הבה"ח בנימין הי"ו לסיים את הש"ס לעילוי נשמת אביו זצ"ל, כשקודם לכן עמד בהרחבה וברגש רב בגודל מעלתו וייחודיות עבודת ה' המופלאה של אביו המנוח זצ"ל אשר היווה סמל ומופת עבור כל מכריו בכלל ועבור בני המשפחה בפרט, כשבין דבריו הנרגשים עלו וצפו הזיכרונות והרשמים מלאי העוצמה המלווים וממשיכים את מורשתו המיוחדת ומדגישים את חותמו הניכר על כל סובביו, כמו כן הודה לבני החבורה על הנשיאה בעול השלמת ולימוד הש"ס כולו. בסיום דבריו ערך את הסיום ולאחריו קמו הנוכחים לריקודי שמחה של מצווה.

דברים בכבוד המעמד ובמעלתו של הנפטר נשא אביו הגאון רבי שלמה ניימן, שעמד במעלת הסיום ועילוי הנשמה העצום לו זוכה הנפטר ובמעלת הערבות ההדדית שנטלו על עצמם בני החבורה בסיום הש"ס, כשבדבריו העלה על נס את פועלה ומסירותה של אם המשפחה הרבנית שתחי' הן בתקופת המחלה ל"ע והן מאז פטירת בעלה המעוררים השתאות והתפעלות. כמו כן נשא דברים רו"מ הישיבה הגר"י חברוני. 

לקראת סיום נהנו המשתתפים מ'זיץ' מיוחד סוחף ומהול באוירה של התעלות ורגשי קודש לאור דמותו של הנפטר הדגול, ע"י בנו בעל המנגן ר' יצחק ניימן הי"ו. את המעמד הנעימו ביד אמן תזמורת 'פייער' בניצוחו של בעל המנגן יענקי לנדא, ובליווי הזמר מנדי וייס.

בסיום הערב ביקשו המארגנים להודות לעיריית ירושלים ולמנהל מחלקת תרבות תורנית פנחס ארליך על סיועם ועזרתם בכל הנדרש, וכמו כן לבחורים היקרים אשר נטלו על שכמם את עול ארגון וחלוקת לימוד הש"ס לצד הפקת הערב המרומם והמרשים בטוב טעם ודעת, איש איש בשמו הטוב יבורך.

ישיבת חברון סיום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד