כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לחץ מצד הרשויות

הרב סירב לתמוך במלחמה ונאלץ לעזוב את רוסיה

רבה הראשי של מוסקבה עזב את עירו זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה, לאחר שהופעל עליו לחץ כבד מצד הרשויות ברוסיה לצאת בהודעת תמיכה במלחמה באוקראינה, אך הוא סירב בתוקף | בעקבות כך נרמז לו שטוב יעשה אם יעזוב את המדינה

מוסקבה: אילוסטרציה
מוסקבה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפני יותר משלושה חודשים פרסם הרב פנחס גולדשמיט רבה של מוסקבה, הודעה רשמית שבה הדגיש כי חזר לישראל כדי לסעוד את אביו החולה, ולא ברח מרוסיה בגלל המלחמה. הוא אף מינה את סגנו, הרב דוד יושובייב, לממלא מקומו, והודיע שימשיך לכהן כראש בית הדין הרבני של מדינות חבר העמים והמדינות הבלטיות. אך יותר משלושה חודשים אחרי עזיבתו הפתאומית מתברר כי הוא עזב את רוסיה לאחר שהופעל עליו לחץ מצד הרשויות להביע תמיכה במלחמה באוקראינה.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר באתר Ynet הוא סירב לעשות זאת. כעת הוא נמצא בישראל, ואינו יכול לחזור למדינה. עוד דווח, כי גורמים בקהילה היהודית פועלים להדיחו מתפקידו כרבה הראשי של מוסקבה.

הרב גולדשמיט. צילום: אלי איטקין.

בשבועות הראשונים אחרי עזיבתו שהה הרב באירופה לסייע לפליטים היהודים מאוקראינה, אך בהמשך הגיע לארץ. גורמים בקהילה היהודית ברוסיה אומרים כי מאחר והרב עסק בסיוע לפליטים מאוקראינה בחודשים האחרונים, הוא חושש לחזור למוסקבה כעת.

עוד דווח, כי בשל היעדרותו של הרב, גורמים בקהילה היהודית ברוסיה מנסים להדיח אותו ולמנות רב אחר תחתיו. העניין יוכרע ביום שלישי הבא בידי פורום שאמור לדון בהארכת כהונתו של הרב. הרב גולדשמידט סירב להתייחס לדיווחים הללו, ומסר כי "ההתפתחויות האחרונות מעציבות אותו", אבל הוא לא מגדיר את עצמו כ"רב גולה", אלא כרב שלא נמצא בקהילתו.

 

הרב פנחס גולדשמיט מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד