י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשטרה חוקרת

אסון בגן הילדים: פעוט נפל ממתקן שעשועים - ונהרג

לבית החולים סורוקה בבאר שבע פונה פעוט כבן שנה חצי, לאחר שלדברי צוות הגן הוא נפל ממתקן שעשועים שעליו טיפס | הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו, המשטרה פתחה בחקירה - ועיכבה את אחת המטפלות

אסון בגן הילדים: פעוט נפל ממתקן שעשועים - ונהרג
גן שעשועים. אילוסטרציה צילום: ארנון בוסאני

פעוט בן שנה וחצי נהרג היום (שלישי) לאחר שנפל ממתקן שעשועים, עליו טיפס בחצר גן ילדים בבאר שבע. תחילה הוגדר מצבו של הפעוט אנוש, בבית החולים סורוקה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת הנסיבות - ועיכבה לחקירה את אחת המטפלות.

אבי היימן חובש באיחוד הצלה דיווח מהזירה: "כשהגעתי למקום הפעוט היה ללא הכרה לאחר שלדברי המטפלת נפל בחצר גן ילדים כשטיפס על מתקן ג'ימבורי. ביצענו בו פעולות החייאה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהעבירה אותו במצב אנוש להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה תוך כדי המשך פעולות החייאה".

יוסי אבוהרון, חובש בכיר במד"א סיפר: "ראינו את הפעוט שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו במהירות תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה מאומצות לבית החולים סורוקה כשמצבו קריטי".

לפי נתוני ארגון בטרם, בחמש השנים האחרונות (2017-2022) נהרגו 35, ילדים כתוצאה נפילה. 47% אחוז מהם מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילד מסרה: "אצל ילדים צעירים הראש כבד ביחס לגוף ולכן הם נוטים ליפול על הראש. גם נפילה מגובה נמוך יחסית מסוכנת עבורם ועלולה להסתיים במוות - כמו במקרה הטרגי בגן בבאר שבע. השגחה צמודה של מבוגר אחראי, שנמצא במרחק נגיעה מהילד וללא הסחת דעת יכולה למנוע מקרים דומים. חוק הפיקוח קובע את היחס המומלץ לצוות בגן ביחס למספר הילדים. החוק גם קובע כי כל צוות הגן מחויב לעבור הדרכה להתנהלות בטוחה ומהם התנאים הבסיסיים ליצירת סביבה בטוחה לילדים".

נפילה מגובה גן שעשועים פעוט נפטר באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד