י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זעם מוסלמי

סופרמרקט כוויתי מוריד מוצרים הודיים מהמדפים

מוצרים הודיים הורדו מהמדפים בכווית, ואיראן הפכה למדינה האחרונה במזרח התיכון שזימנה את שגריר הודו לשיחה, בעקבות דברי שני פקידים הודים על הנביא מוחמד, המוסלמים זועמים על הודו שבינתיים פיטרה את שני הפקידים

סופרמרקט כוויתי מוריד מוצרים הודיים מהמדפים
מכסים מוצרים בכווית צילום: רשתות חברתיות בכווית

עובדים בחנות בכווית ערמו תה הודי ומוצרים אחרים לתוך עגלות במחאה על דברי שני פקידים הודים נגד האסלאם. ערב הסעודית, קטאר ומדינות נוספות באזור, כמו גם אוניברסיטת אל-אזהר רבת ההשפעה בקהיר, גינו את דבריה של דוברת מפלגתו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, שהושעה מאז. בסופרמרקט מחוץ לכווית סיטי, שקי אורז ומדפי תבלינים וצ'ילי כוסו ביריעות פלסטיק. על שלטים מודפסים בערבית נכתב: "הסרנו מוצרים הודים".

"אנחנו, כעם מוסלמי כוויתי, לא מקבלים את העלבת הנביא", אמר נאצר אל-מוטאירי, מנכ"ל החנות, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. גורם רשמי ברשת אמר כי נשקל חרם על כלל החברה. הערותיה של דוברת מפלגתו של ראש ממשלת הודו, עוררו סערה עולמית בקרב המוסלמים. היא התנצלה לאתר מכן ואמרה "אם דבריי גרמו לאי נוחות או פגעו ברגשות הדתיים של מישהו, אני חוזרת בזה ללא תנאי מהצהרתי" אמרה.

ביום ראשון דרשה קטאר מהודו להתנצל על ההערות נגד האסלאם, בה בעת שסגן נשיא הודו, ונקאיה נאידו ביקר במדינת המפרץ העשירה בגז במטרה לחזק את הסחר. איראן הלכה בעקבות קטאר וכווית על ידי זימון שגריר הודו בשם "הממשלה והעם", כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית האיראנית IRNA.

אוניברסיטת אל-אזהר, אחד המוסדות החשובים ביותר באיסלאם, אמרה כי ההערות הן "הטרור האמיתי" ו"עלולות להביא את העולם כולו למשבר קטלני ולמלחמות". הליגה המוסלמית מסעודיה מסרה שהדברים עלולים "לעורר שנאה".

מדינות המפרץ הן יעד מרכזי לעובדי הודו בחו"ל, והן מהוות 8.7 מיליון עובדים מתוך סך של 13.5 מיליון ברחבי העולם, כך עולה מנתוני משרד החוץ ההודי. הן גם יבואניות גדולות של תוצרת הודו וממדינות נוספות, כאשר כווית מייבאת 95% מהמזון שלה על פי שר הסחר.

הסערה ביחסי הודו והמוסלמים הגיעה אחרי ששני בכירים במפלגת השלטון של הנשיא מודי התבטאו נגד האסלאם. מדינות ערביות ואסלאמיות זעמו ושגרירי הודו זומנו לשיחות נזיפה. ברשתות החברתיות קראו להחרים את הודו, שני הבכירים הושעו.

משרד החוץ של פקיסטן אמר כי לשגריר ההודי "נאמר שההערות הללו אינן מקובלות לחלוטין ולא רק שפגעו עמוקות ברגשותיהם של תושבי פקיסטן אלא של המוסלמים ברחבי העולם". כמו כן, נאמר לו כי פקיסטן "מצטערת על הפעולות המשמעתיות המאוחרות והסתמיות שנקטה ממשלת הודו נגד הפקידים האמורים, שאינן יכולות לשכך את הכאב שנגרם למוסלמים". הוא גם ביטא את "העלייה המדאיגה באלימות קהילתית ושנאה נגד המוסלמים בהודו".

דברי משרד החוץ הפקיסטני הכעיסו את הודו שלא מחבבת את פקיסטן גם בימים רגילים. בתגובה להצהרה ביום שני, שר החוץ ההודי, כי "האבסורד של מפר סדרתי של זכויות מיעוטים להגיב על היחס למיעוטים במדינה אחרת לא אבד על אף אחד. העולם היה עד לרדיפה המערכתית של מיעוטים כולל הינדים, סיקים, נוצרים ואחמדים על ידי פקיסטן, בעוד ממשלת הודו מעניקה את הכבוד הגבוה ביותר לכל הדתות, שונה לחלוטין מפקיסטן שבה מספידים קיצונים ובונים אנדרטאות לכבודם".

כווית מוסלמים הודו מוחמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד