כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
וריאנטים חדשים

הקורונה עדיין איתנו: זינוק במספר המאומתים • ההגבלות יוחזרו?

במדינות רבות, כולל ישראל, נרשמת עלייה בשיעורי ההדבקה בגלל שני וריאנטים חדשים שאותרו בדרום אפריקה ומתפשטים בכל העולם. בישראל נרשם זינוק במספר המאומתים, אך מספר המאושפזים והחולים במצב קשה עדיין נמוך | האם הממשלה תיאלץ להשיב את ההגבלות?

בדיקת קורונה: אילוסטרציה
בדיקת קורונה: אילוסטרציה צילום: פלאש 90

במדינות רבות בעולם כולל ישראל, חלה עלייה בהדבקה בגלל שני וריאנטים חדשים שמתפשטים בעולם - BA.4 ו-BA.5. עלייה משמעותית במיוחד בשיעורי ההדבקה נרשמה בדרום אפריקה. ד"ר איתי גל מדווח באתר Ynet, כי הזנים החדשים הם נגיפי אומיקרון בעלי קומבינציה חדשה של מוטציות. BA.4 אותר בדרום אפריקה בינואר האחרון, ומאז הוא התפשט עד כדי 40% מהדגימות. BA.5 זוהה לראשונה בפברואר, והוא מהווה כיום כחמישית מההדבקות במדינה. אבל הזנים החדשים מתפשטים גם במדינות אחרות - באירופה, בארצות הברית וגם בישראל.

ד"ר איתי גל מוסיף ומציין כי ישנן גם חדשות טובות: על אף שהחלמה מאומיקרון לא מעניקה מספיק הגנה מהווריאנטים החדשים, מתברר שהנוגדנים שנוצרים בגוף בזכות החיסון דווקא מגינים במידה רבה - בעיקר מפני מחלה קשה.

בישראל נרשם זינוק במספר המאומתים, אך מספר המאושפזים והחולים במצב קשה עדיין נמוך. אחרי תקופה של התייצבות בנתוני התחלואה, ניכרת עלייה משמעותית בימים האחרונים.

ביממה שחלפה נמצאו 3,731 מאומתים חדשים (מספר גבוה משמעותית לעומת התקופה האחרונה, בה נתגלו קצת מעל 2,000 מאומתים מידי יום). מקדם ההדבקה הגיע ל-1.1. אחוז הבדיקות החיוביות - 18.82. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 318 חולים בשל סיבוכי נגיף הקורונה. מספר החולים במצב קשה שב וחצה את רף ה-100 ועומד הבוקר על 103 חולים, אך עדיין מדובר במספר נמוך יחסית.

מתוך החולים במצב קשה, מצבם של 34 מוגדר קריטי. רק אדם אחד מחובר לאקמו ומספר המונשמים כעת עומד על 29 בלבד.

בכיר במשרד הבריאות אמר לאתר 'הארץ' כי בשלב זה לא ברור על מה הנתונים מצביעים, הוא אמר כי "מוקדם לדבר על גל, אנחנו רואים כל הזמן תנודתיות במספרי המאומתים ובמספרי החולים הקשים. ככל שהעלייה תהפוך למשהו יותר עקבי, נצטרך לראות בה דבשת או גל, אבל עכשיו עדיין מוקדם". עוד אמרו במשרד הבריאות כי בשלב זה אין בכוונתם לנקוט בצעדים או לשנות מדיניות.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס בצהריים דיון עם בכירי משרדו בעקבות העלייה בשיעור תחלואת הקורונה ובסיומו הוחלט, לחדש את קמפיין ההסברה בנושא וכן יומלץ לאוכלוסייה המבוגרת ולאנשים בסיכון לעטות מסכה בחלל סגור.

מאז אתמול אובחנו חמישה שרים וחברי כנסת כמאומתים לנגיף הקורונה; עומר בר לב, ניצן הורוביץ, גלעד קריב, אורית סטרוק, אלון טל, וכן יו"ר ש"ס אריה דרעי.

משרד הבריאות קורונה וריאנט דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד