כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התרגשות גדולה בחסידות

האדמו"ר לחסידים בנעילת החג: "כמעט ולא נשארתי בין החיים"

בטיש נעילת החג לרגל אסרו חג, שילב הרבי מתולדות אברהם יצחק את הטיש בסעודת הודיה על חזרתו לאיתנו אט אט לאחר חולשה ממושכת. הרבי הודה על התפילות וביקש להמשיך להתפלל: "גם אני נשארתי בחיים כי יש לנו עוד דור צעיר שחייבים להמשיך לנטוע שיצא לנו פירות"

האדמו"ר לחסידים בנעילת החג: "כמעט ולא נשארתי בין החיים"
הרבי מתוא"י בנעילת חג השבועות צילום: שלומי טריכטר

כפי שדווח במהדרות סיכום חג השבועות ב'בחדרי חרדים', חסידי 'תולדות אברהם יצחק' היו נרגשים משבת וחג השבועות במחיצת הרבי, לאחר שהרבי נכנס בפעם הראשונה לבית המדרש לתפילות ולעריכת השולחנות, לאחר תקופה ארוכה שהרבי חש שלא בטוב ונעדר ממרכז החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים. 

כזכור, מיד אחרי חג הפסח אושפז הרבי מתולדות אברהם יצחק בבית החולים בעקבות דלקת קשה שבה לקה ואשר גרמה לו לקשיי נשימה. בהמשך לאחר ששוחרר לשבוע ימים, אושפז שוב בבית החולים לאחר שמצבו החמיר, לאחר ששוחרר הגיע הרבי לביתו בבית שמש לצורך מנוחה, ולאחר מכן המשיך לביתו בקריה החדשה של החסידות בהר יונה שבנוף הגליל.

הרבי שהיה עדיין חלש לא התפלל בבית המדרש, וכן לא ערך טישים בתקופה האחרונה עקב חולשתו. כעת, עם הגיע חג מתן תורה, שב הרבי בפעם הראשונה לביתו בירושלים, שם שהה במשך ימי החג יחד עם המוני חסידים שהגיעו לשהות במחיצת הרבי לרגל החג.

בחסידות מסכמים כי בחסדי השם השבת והחג עברו בהצלחה גדולה, כאשר החסידים מעידים כי זה זמן רב שלא זכו לשבת וחג בהתלהבות כל כך גדולה, ועל אף שבערב החג לא היה נראה כי הרבי יוכל לעשות זאת עקב חולשתו עד כניסת החג, מלבד זאת שהרבי לא עמד על רגליו בתפילות, היה הכל כרגיל ועוד יותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (שני) נרשם רגע השיא עת התקיים טיש נעילת החג לבני חו"ל, טיש זה היה מתקיים בכל שנה בביתו של הרבי בהשתתפות האורחים שהגיעו במיוחד לשהות בחג במחיצת הרבי, אך השנה לבקשת הרבי התקיים הטיש בהיכל בית המדרש הגדול בירושלים בהשתתפות מאות בני הקהילה, באמצע הטיש הפסיק הרבי מדברות קודשו, כשדיבר על גדלות התורה ועוד, והמשיך לומר כי חוץ ממה שהוא עורך כעת טיש לכבוד החג, הוא עורך כעת גם טיש 'סעודת הודיה' לקב"ה על מה שעבר ונשאר בחיים ברוך השם.

הרבי סיפר בהתרגשות לחסידים כי לא כל אחד ידע את המצב, אבל בפעם השנייה שאושפז בבית החולים, "ביום למחרת אמר לי הרופא כי החיים שלי היו חמישים - חמישים, הוא התכוון לומר שהיה רק חמישים אחוז צ'אנס שאשאר בחיים, אבל ברוך השם זכיתי להישאר בחיים".

עוד הוסיף הרבי כי כשרבו ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל עבר התקף לב וכמעט שלא נשאר בחיים, אמר אז לחסידים לאחר שהתרפא, כי הרופא אמר לו שיש לו רק חודשיים לחיות, ובדרך נס נשאר בחיים עוד כמה שנים, וה'אמרי חיים' ברוב ענווה אמר אז כי לא יודע למה זכה לכך להישאר בחיים, אבל חשב לעצמו על זה שנפסק בגמרא כי הנוטע כרם ונמצא באמצע לנטוע, ואחר כך התחילה מלחמה, אל ילך ללחום, עד שיגמור לנטוע שמא ימות באמצע, ולא יסיים לנטוע ולא יצא משם פירות, אמר אז ה'אמרי חיים', שאני באמצע לנטוע שדה כדי שיצא לי פירות מהקהילה, ולכך השאיר אותי הקב"ה בעולם שאוכל לגמור לנטוע את הפירות".

כאן התבטא הרבי מתולדות אברהם יצחק, "גם אני נשארתי בחיים כי יש לנו עוד דור צעיר שחייבים להמשיך לנטוע שיצא לנו פירות, ואולי בגלל זה נשארתי בחיים, ועכשיו נמצא כי העבודה נשארה עליכם להמשיך לגדול כפירות בכדי שאשאר בחיים".

עוד ביקש הרבי והודה על התפילות וביקש מהחסידים שימשיכו להתפלל עבורו - רבי שמואל יעקב בן יענטא לרפו"ש בתושח"י, ואחר כך המשיכו החסידים את הטיש בשירי הודאה, והרבי נעמד על רגליו בפעם ראשונה לרקוד למשך דקות ספורות.

צפו בתמונות מהטיש של הצלם שלומי טריכטר, הרבי חבוש בשטריימל החדש בגובה 13 ס"מ.

 

תולדות אברהם יצחק האמרי חיים מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד