כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לימוד, סיום וזיץ סוחף

כולה שלהם: מאות לומדים סיימו את התורה בערב שבועות

מאות לומדים השתתפו בערב הכנה מיוחד לחג מתן תורה בבית הכנסת הגדול בירושלים ששיאו מעמד סיום כל חלקי התורה ע"י הלומדים. סיקור ותיעוד ענק

כולה שלהם: מאות לומדים סיימו את התורה בערב שבועות
הכנה למתן תורה בבית הכנסת הגדול בי-ם צילום: אלנתן גולדשטיין

היסטוריה תורנית בירושלים: ביום ה׳ האחרון, ערב חג השבועות, התאספו מאות לומדים מכל רחבי הארץ אל היכל בית הכנסת הגדול בירושלים, ללימוד והכנה רוחנית לחג מתן תורה.

הערב המיוחד שנקרא "כולה שלי" יועד עבור בני תורה העמלים לפרנסתם, מכל החוגים והמגזרים, שנפשם ביקשה הכנה לקראת המעמד הגדול של קבלת התורה, והצורך להרגיש שייכים ליום הגדול.

כל משתתף קיבל שני דפי גמרא ופרק בתנך, והלימוד נעשה מתוך ספרים מהודרים של "שוטנשטיין" ו"עוז והדר" שפיארו את הלימוד.

במשך שעתיים וחצי המה בית הכנסת בקול תורה ולימוד, ובני תורה העמלים לפרנסתם מצאו פרק זמן של קורת רוח בין דפי הגמרא והתנ"ך.

לקראת סיום הלימוד חולקו משניות ותהילים לכלל  המשתתפים, וכך בתוך כמה דקות סיימו הנוכחים את שירתו של דוד המלך, ואת ש"ס המשניות לע"נ ר' משה קלמן גרייף ז"ל.

בסיום ש"ס בבלי כובד הרב אבנר טוניק ראש ישיבת נחת רוח, ובקדיש כובד הנגיד ר' דניאל צבי ארי גרייף לע"נ אביו המנוח.

לאחר הסיום פצחו הלומדים בשירה וריקוד לקול צלילי שירתו של הזמר עמירן דביר, שגם הוא היה חלק מהלומדים בערב המיוחד.

לאחר מכן נערך זיץ מרגש אותו פתח הזמר אברומי ווינברג, ולאחריו זכו הלומדים בשעת חיזוק מהרב הלל פלאי שדיבר וחיזק את הנוכחים תוך כדי שירה מרגשת ומחברת של מיטב שירי תורה וכיסופין.

את הערב חתם הזמר נפתלי קמפה שהפתיע את הלומדים במופע מרגש שכלל את מיטב להיטי בית המדרש שלו, לצד לחנים עתיקים של שירי חג השבועות.

ידידיה מאיר, מי שהנחה את הערב כולו אמר "אני מתרגש להיות חלק מההיסטוריה הזו, אין לי ספק שמיזם ״כולה שלי״ ימשיך לאורך שנים ויפעל רבות בחיבור כל חלקי העם ללימוד התורה ולשייכות הבלתי אמצעית שלנו אליה".

"היום ייסדנו קנין חדש, והוא 'קניין תורה' כל מי שלמד בספרים קנה אותם על ידי הלימוד, ובכך הותר לו לקחת אותם איתו לבית, ולהמשיך ללמוד מתוכם", אמר אחד מהמארגנים שביקש להודות לכל אחד ואחד מהמשתתפים על תרומתו להצלחת המעמד החשוב. בנוסף ביקשו המארגנים להודות לעיריית ירושלים על התמיכה שאפשרה את קיום האירוע וכל הצדדים הלוגיסטיים הנלווים ברווח ובנוחות לכבוד התורה ולומדיה.

סיום בית כנסת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד