כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מדרון חלקלק

נכנע לעתירה: צה"ל פותח יחידות מובחרות לנשים

במסגרת תשובתו לבג"ץ, צה"ל מודיע על פתיחת פיילוט לשירות נשים ביחידת 669, ביחידת ההנדסה למשימות מיוחדות, וחי"ר, וקובע תנאי סף שהיחידות יצטרכו לעמוד בהם, מה שיקשה על בחורים דתיים להתגייס לצבא. הרמטכ"ל: "צה"ל הוא צבא העם, וכחלק מכך הוא מאפשר שירות משמעותי לכולם"

נכנע לעתירה: צה"ל פותח יחידות מובחרות לנשים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

החלטה חסרת תקדים: צה"ל מודיע היום (שלישי) על פתיחת יחידות מובחרות לנשים בעקבות עתירה לבג"ץ, ומציב תנאי סף כדי שיוכלו לשרת. בעקבות כך חיילים דתיים לא יוכלו לשרת באותן יחידות.

הצבא מודיע כי מתחיל בשילוב נשים בתפקידי סילוק פצצות וטיפול באב"כ ביחידת ההנדסה המובחרת יהל"ם, בתפקידי חילוץ ביחידה 669 של חיל האוויר, ובמחלקות הניוד של גדודי החי"ר בתהליך מדורג.

ההחלטה מגיעה לאחר שהגיעו ממצאי צוות מקצועי שהוקם בראשות אלוף יואל סטריק, מפקד זרוע היבשה דאז, על מנת שיערוך תהליך בחינה יסודי, ביחס לשילובן של נשים בתפקידי לחימה נוספים בצה"ל, והרמטכ"ל החליט לקבל את עיקרי ההמלצות.

הצבא פרסם לראשונה תנאי סף לאותן יחידות שיתאפשר לנשים לנסות להתמיין אליהן, והפיילוט שבמסגרתו השילוב יתקיים, יחל השנה. ההחלטות הסופיות לגבי שילוב הנשים יתקבלו בעוד שנתיים.

בעקבות כך, חיילים דתיים לא יוכלו להתמיין לאותן יחידות שבהן הנשים משרתות, ובכך צה"ל חוסם בפני הדתיים את האפשרויות הללו.

הרמטכ"ל אביב כוכבי מסר: "צה"ל הוא צבא העם, וכחלק מכך הוא מאפשר שירות משמעותי לכולם, אך בראש ובראשונה הוא מחויב לקבלת החלטות מקצועיות, מבצעיות וענייניות. צה"ל מאייש את שורותיו, על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד, ובהתאם לצורך המבצעי בשדה הקרב, תוך מיצוי מיטבי של גברים ונשים למרב התפקידים.

"לנגד ענינו, עומדת אחריות מרחיבה לשמירה על בריאות המשרתים, מתוך חובה מקצועית ומוסרית. צה"ל ימשיך לשמור על אופיו הייחודי, כצבא ממלכתי, המחויב גם לפקודת השירות המשותף".

צה"ל בג"ץ אביב כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד