י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת חוק יו"ש

סער יישב עם נתניהו? "מה שקרה אתמול מחזק את דעתי"

לאחר נפילת חוק התקנות ביו"ש, שר המשפטים תוקף את רע"מ ומרצ, ואומר כי הן אלו שמפרקות את הממשלה. לטענתו ייתכן והניסוי עם רע"מ נכשל: "אם הקואליציה אינה יכולה להעביר חוקים כאלה היא נמצאת במדרון שסופו ברור מראש" | הוא שלל אפשרות להקמת ממשלה עם נתניהו: "מה שקרה אתמול בכנסת מחזק את דעתי"

סער יישב עם נתניהו? "מה שקרה אתמול מחזק את דעתי"
גדעון סער צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר נפילת חוק התקנות ביו"ש, אותו הציב כאולטימטום, שר המשפטים גדעון סער התראיין הערב (שלישי) לשלוש מהדורות החדשות, ואמר כי ממשלה שלא יכולה להעביר חוק כזה אין לה זכות קיום.

הוא אמר בראיון ל'חדשות 12' כי עדיין ניתן להעביר את החוק במהלך החודש הקרוב, עד שהתקנות יפקעו, אך מודה כי הסיכויים לכך נמוכים. הוא תוקף את רע"מ ומרצ שנעדרו וחלקם התנגדו: "אותן מפלגות שפרקו כל עול והפרו את המשמעת הקואליציונית, הן מבינות שהן מפרקות למעשה את הממשלה".

"אם הקואליציה אינה יכולה להעביר חוקים כאלה היא נמצאת במדרון שסופו ברור מראש", אמר והדגיש: "אין לי את הפריבילגיה להרים ידיים. אני צריך להילחם גם על קיום הממשלה וגם על החוק, וגם על האינטרס של חצי מיליון אזרחים שאתמול חלק גדול מהנציגים שלהם בכנסת הפנו להם עורף".

סער תקף את האופוזיציה והליכוד: "לפי דעתי זה חוסר אחריות לאומית, על גבול הטירוף מה שעשתה אתמול האופוזיציה בכנסת". הוא שלל את האפשרות שיקים ממשלה עם נתניהו, "מה שקרה אתמול בכנסת מחזק את דעתי שאי אפשר לתת את ניהול המדינה לאנשים שמובילים בידי אנשים שמובלים על ידי אינטרסים אישיים פוליטיים".

סער התייחס גם לדבריו של אורבך, כי הניסוי עם רע"מ נכשל, ואמר: "אני לא יכול להיות עיוור לאפשרות שהניסוי מיצה את עצמו - ואם לא תהיה התעשתות בצד השמאלי של הקואליציה אז זה יהיה המצב".

ב'ליכוד' תקפו בתגובה ומסרו: "אזרחי ישראל ציפו לשמוע את גדעון סער עומד מאחורי דבריו שממשלה שלא יכולה להעביר חוקים ציוניים לא יכולה להמשיך. במקום זאת הוא ממשיך בהנשמה מלאכותית לממשלה מסוכנת שנשלטת על ידי האחים המוסלמים ומשלמת מיליארדים למנסור עבאס, טיבי וזועבי".

גדעון סער הליכוד מפלגת רע"מ מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד