י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נותן צ'אנס נוסף

מארב לנתניהו: סער יעלה את תקנות יו"ש למבחן מחודש

על אף האיום, סער הודיע על כוונתו להעלות את התקנות ביו"ש לאישור מחודש במליאה, בתקווה שהקואליציה תמצא פתרון כיצד לנהוג עם הח"כים הסוררים. אם כל חברי הקואליציה יתמכו וסילמן תתנגד, סער יאשים את נתניהו בהפלת חוק ימני. אייכלר עשוי להציל את המצב

מארב לנתניהו: סער יעלה את תקנות יו"ש למבחן מחודש
גדעון סער צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

אחרי התבוסה אמש (שני) של הקואליציה עם נפילתו בקריאה ראשונה של החוק שמחיל ריבונות משפטית על שטרחי יו"ש, שר המשפטים גדעון סער יעלה את התקנות להצבעה מחודשת בשבוע הבא, בתקווה שהח"כים הסוררים מהקואליציה יתפטרו מהכנסת, או יתיישרו ויושג הרוב הנדרש.

הערב (שלישי) הודיע השר גדעון סער על כוונתו לעלות את התקנות לאישור מחודש במליאה במטרה להביאם לכנסת לניסיון נוסף ביום שני הבא.

במרצ וברע"מ פועלים כל העת מול חברי הכנסת הסוררים: רינוואי זועבי ומאזן גנאים ומנסים להביא לפרישתם מרצון מהכנסת; לשניים הוצעו תמורות פוליטיות אם יואילו לזוז מהדרך.

בתסריט בו חברי הקואליציה כולם יתמכו בהצבעה על חוק יו"ש, ההכרעה תעבור לידיה של ח"כ עידית סילמן שבמידה ותתנגד, ההצבעה תיפול, אז יוכל גדעון סער להאשים את נתניהו בהפלת החוק הימני.

נזכיר, 'בחדרי חרדים' חשף אמש על מגעים שהתנהלו בין אנשי חסידות בעלזא לקואליציה על היעדרות או תמיכה בחוק תקנות יו"ש בתמורה לקידום תוכנית תקצוב מוסדות וביטול רפורמת התקשורת; במקרה כזה הדיל יחזור לשולחן, וייתכן כי ח"כ ישראל אייכלר יהיה זה שיציל את הקואליציה.

גדעון סער יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד