כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מצאה את האשמים

מועצת העיר טהראן מאשימה את המוסד במתקפת הסייבר

יו"ר מועצת העיר טהראן אמר כי התקפת הסייבר בעיר בשבוע שעבר בוצעה על ידי המוסד, ו"כל הכוחות נגד המהפכה האסלאמית". קבוצת פעילים איראנית נגד המשטר בשם 'התקוממות עד ההפלה' לקחה אחריות

מועצת העיר טהראן מאשימה את המוסד במתקפת הסייבר
יו"ר מועצת העיר טהראן, מהדי צ'מראן צילום: Iran International

יו"ר מועצת העיר טהראן, בירת איראן, מהדי צ'מראן, טוען כי בשבוע שעבר בוצעה מתקפת סייבר על ידי המוסד הישראלי, בשיתוף ארגון האופוזיציה 'המוג'אהדין-א-חאלק', וכל "הכוחות נגד המהפכה האסלאמית".

הוא אמר את הדברים אתמול (שלישי) בהתייחס למתקפת הסייבר ביום חמישי האחרון שהשביתה למעלה מ-5,000 מצלמות מעקב ו-150 אתרי אינטרנט ושירותים מקוונים של עיריית טהראן. קבוצת פעילים איראנית בשם 'התקוממות עד ההפלה' לקחה אחריות. כך דווח בערוץ הטלוויזיה Iran International.

לטענת יו"ר מועצת העיר, "תכנון מפורט בוצע על ידי המוסד ו"הצבועים" ושיתוף הפעולה של השניים עם כל המתנגדים לרפובליקה האסלאמית", אמר. פקידים איראנים מתייחסים תמיד לארגון 'המוג'אהדין-א-חאלק', כאל 'צבועים'.

דבריו נאמרו מכיוון שרוב השירותים עדיין לא חזרו לפעול, והרשויות הזהירו את כל עובדי העירייה מפני הפעלת המערכות שלהם, מה שמרמז שהעירייה עדיין לא הבינה כיצד המערכות שלהם נפרצו. במהלך אותו מושב אמר חבר המועצה, אסגר גאמי, "עלינו להתנצל בפני תושבי טהראן על מתקפת הסייבר הזו", והביע תקווה שהנזקים לעירייה יטופלו והאתרי אינטרנט יחזרו לפעול.

קבוצת הפעילים המזוהה על פי הדיווחים עם מתנגדי המשטר העלתה תמונות עם עלבונות כלפי חומייני, המנהיג העליון עלי חמינאי והנשיא אברהים ראיסי באתרי האינטרנט של עיריית טהראן. הם פרסמו קטע וידיאו שבו נראים האתרים מושחתים בגרפיקה עם תמונה של חמינאי עם איקס אדום על פניו, תוך שהם קוראים ל"מרד עד להפלה".

איראן עימות איראן ישראל מתקפת סייבר טהרן המוסד הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד