י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תלונה: "הכושר של הגר"י יוסף ניתן שלא כדין"

עו"ד דורש מועדת הבחירות לפסול מועמדות הרב יצחק יוסף לתפקיד ה'ראשון לציון' • הסיבה: הארכת ה'כושר' לרב עיר שנעשתה בשבוע שעבר - בוצעה שלא כדין

הגר"י יוסף. צילום: שוקי לרר
הגר"י יוסף. צילום: שוקי לרר

יומיים בלבד נותרו עד לבחירות המכריעות, בהן יוכרע מי יכהנו כרבנים הראשיים של מדינת ישראך בעשר השנים הבאות, ודומה כי לא רק התוצאות אינן ידועות, אלא אפילו זהות המועמדים אינה סופית.

עו"ד אהרן מרגלית פנה היום (ב) לועדת הבחירות, בבקשה לפסול את הרב יצחק יוסף, שזכה לתמיכת אביו ולתמיכת הגראי"ל שטיינמן כמועמד לתפקיד ה'ראשון לציון'. הסיבה: הארכת הכושר נעשתה שלא כחוק וללא התנאים הנדרשים.

כזכור, לאחר שמשרד המשפטים קבע בשבוע שעבר כי תוקף ה'כושר' לרב עיר של הרב יצחק יוסף פג, התכנסה מועצת הרבנות הראשית כדי להאריך אותו, ולאפשר לגר"י להתמודד על המשרה הרמה. אלא שלטענת מרגלית נפלו פגמים בהליך.

ראשית, טוען מרגלית כי על פי החוק צריכים שני הרבנים הראשיים לאשר את הכושר, וכזכור, מהגר"י מצגר נמנע מלמלא את תפקידו, ולפיכך לא ניתן לאשר. בנוסף, על פי החוק טעון אישור של רוב חברי מועצת הרבנות, ובמועצה שהתכנסה לאשר את הכושר - לא היה רוב.

דובר הרבנות הראשית מסר: המכתב הועבר ליועמ"ש של המשרד לשירותי דת, עו"ד ישראל פת, והועבר לבחינת היועמ"ש של הרבנות עו"ד ירון קטן.
הרב יצחק יוסף ערעור בחירות כושר מועצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד