י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוויון לא בכל מחיר

כהנא על שילוב נשים ביחידות חי"ר: "פגיעה בערכים" | צפו

בתגובה להחלטה לשלב נשים ביחידות קרביות, סגן שר הדתות התבטא ואמר שלא צריך להשיג שוויון בכל מחיר: "האם זה מצדיק פגיעה בערכים אחרים?" | צפו

כהנא על שילוב נשים ביחידות חי"ר: "פגיעה בערכים" | צפו
מתן כהנא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן השר, ח"כ מתן כהנא, התייחס אמש (שלישי) להחלטה לשלב נשים ביחידות הקרביות בצה"ל של הרמטכ"ל והגיבוי מצד שר הביטחון בני גנץ, ואמר שלא צריך להשיג שוויון בכל מחיר.

בפגישה עם סטודנטים באוניברסיטת רייכמן בהרצליה נשאל סגן שר הדתות על דעתו בנושא שילוב נשים ביחידות חי"ר. סגן השר ‏הבהיר כי על אף ששוויון הוא ערך חשוב הוא אינו מקודש כאשר הוא פוגע בערכים אחרים.

כהנא הציג את ההבדלים שבין שירות נשים בתפקידי לוחמה בכירים בחיל האוויר, כולל לוחמות צוות אוויר, לבין לוחמות העתידות לקחת חלק ביחידות חי"ר וביחידות עילית כמו יחידת 669. כהנא הסביר כי המאמץ הפיזי הנדרש מלוחמי יחידת 669 הוא אדיר, בעוד שטייסים אינם נדרשים ליכולות פיזיות גבוהות, מה שמאפשר גם לנשים לקחת חלק בלתי נפרד בטייסות באופן שווה לגברים: "גם אם ימצאו מישהי אחת, שתיים, או ארבע, שמסוגלות לעמוד בדרישות הפיזיות של לוחמי חי"ר, האם זה מצדיק פגיעה בערכים אחרים?", תהה כהנא בפני הסטודנטים.

כהנא ציין כי שילוב נשים ביחידות השדה עלול לפגוע באופן עמוק בלוחמים הדתיים המהווים אחוז ניכר מהמשרתים בשירות קרבי, כיוון שעבורם שירות מעורב מהווה בעיה הלכתית.

מתן כהנא שירות צבאי הדרת נשים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד