י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"דחה ובז לגשמיות"

מקלב ספד לאורי זוהר במליאה: "דחה ובז לכל הנאות העולם"

מקלב ספד לרב אורי זוהר ז"ל במליאה: "כל חייו השניים הוא דחה ובז לגשמיות לכל הנאות העולם הזה, הוא בז לחופשות, לבילויים, לפאר והדר - כל זה היה אצלו כקליפת השום. הוא חי חיי סגפנות וצניעות בדרישות עצמאות גבוהות תוך חריצות שאין דומה לה"

מקלב ספד לאורי זוהר במליאה: "דחה ובז לכל הנאות העולם"

ח"כ אורי מקלב ספד היום לרב אורי זהר שנפטר בסוף השבוע, מקלב אמר כי הרב אורי זוהר היה דמות ייחודית בעלת משמעות שאין דומה לה. כמו שכולם יודעים היו לו שתי תקופות בחייו המפורסמים מאוד, שתי תקופות שהיו רחוקים זו מזו כשנות אור.

היו לו את החיים הקצרים יותר, חיי הנערות והצעירות מול חיי תורה ארוכים יותר. - בחייו הראשונים הוא חי חיי חופשיות בבוהמה התל אביבית. הזוהר המדומה כהגדרתו. מול עולם תוכן, עולם רוחני, שורשי, ערכי והמחייב מאוד. מול עולם החופש, ישנו עולם מחייב מאוד. כמו שאמר תמיד הרב אורי על הפסוק שויתי ה' לנגדי תמיד - לעשות רצונו יתברך. זה מה שהוא ראה מול עיניו כל הזמן.

כל חייו השניים הוא דחה ובז לגשמיות לכל הנאות העולם הזה, הוא בז לחופשות, לבילויים, לפאר והדר - כל זה היה אצלו כקליפת השום. הוא חי חיי סגפנות וצניעות בדרישות עצמאות גבוהות תוך חריצות שאין דומה לה. במשך שנים לא נתן לעצמו שום הנחה, למד יום יום תורה באהבה כולל ביומו האחרון קם לעבודת הבורא.

הרב אורי זוהר לא עזב את העולם החופשי שהיה בו בגלל מצוקות וכישלונות כלשהם, אלא כאשר הוא היה בשיא פריחתו. בשיא הקריירה שלו הוא גילה את האמת, כאשר חבר שלו אתגר אותו והוא עמד על דעתו ללא שום סטיות. זהו מעבר קשה מאוד במיוחד לאדם שכל המדינה הכירה אותו, - לעיני כל ישראל הוא מהדהד בתהליך מתמיד של חזרה בתשובה והגיע לדרגות גבוהות בעמקות בתורה. והפך דמות לחיקוי לרבים אחריו.

הוא לא היה גשר בין העולמות כמו שאמרו בתקשורת בסוף השבוע, אלא בז לעולם הקודם שלו. הרב זוהר הכיר את העולם הקודם שלו, הוא לא הדחיק אותו, הוא התמודד איתו. כמעט בכל יום הציגו לו צילומים ותיעודים מהעבר אך הוא עמד מול זה בגלל שהיה בטוח בצדקת דרכו ולא היה לו בעיה להתמודד. הוא עשה את זה בגלל שהוא הרגיש אחריות ושליחות. הוא שמר על קשר על חבריו, דאג להם, התפלל עליהם ולא עזב אותם.

שלושה דברים היה אכפת לו, ותמיד שוחח איתנו על כך. היה אכפת לו על עתיד העם היהודי, - שלמות העם היהודי. היה אכפת לו החינוך שלא נתנו לו כילד לבחור ואכן שנים רבות השקיע בחינוך הדור הבא למרות שלא היה לו זמן רב כי היה עסוק בלימוד התורה. והיה אכפת לו על מחוללי הציונות, - הוא אמר: 'על מה חינכו אותי? על הרצל שהוא כתב שהוא מחולל תנועה ליהודים שיעברו באופן חופשי לנצרות, או שאמר שהדליק לילדיו את אילן חג המולד, זה ציונות?'. שאלה אחת השאיר הרב זוהר בחלל האוויר וצריכה להדהד בקול רם, בין שני העולם האלה מה האמת ומה השקר? איך ניתן להשוות בין שני העולמות, כיצד אתם מסרסים את החינוך ולא נותנים לבחור? איך אתם נשענים על אבות הציונות כאשר חלומם היה יהודים נוצרים, זה עולם ריק מול עולם מלא.

אורי זוהר אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד