כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לראשונה מאז הנסיגה

שר הצללים בביקור אפגניסטן: "נאלצו למכור את איבריהם"

חברי פרלמנט בריטים ביקרו לראשונה באפגניסטן מאז נפילת המדינה לידי הטאליבן וטענו כי "ממשלת בריטניה מתעלמת מהקטסטרופה כאשר מיליוני אפגנים רעבים, וכמה מהם נאלצים למכור איברים כדי להאכיל את משפחותיהם"

שר הצללים בביקור אפגניסטן: "נאלצו למכור את איבריהם"
דיוויד לאמי בביקור בקאבול - אפגניסטן צילום: מתוך טוויטר

דיוויד לאמי, שר החוץ של ממשלת הצללים בבריטניה, טס לקאבול - אפגניסטן כדי לראות ממקור ראשון את היקף המשבר ההומניטרי באפגניסטן לאחר השתלטות הטליבאן. לאמי הוא הפוליטיקאי הבריטי הבכיר הראשון שמבקר במדינה מאז הנסיגה הכאוטית של המערב באוגוסט האחרון. הוא לווה בביקורו על ידי פריט ג'יל, שרת הצללים לפיתוח בינלאומי.

חבר הפרלמנט דיוויד לאמי בביקור בקאבול - אפגניסטן 

הוועדה הנבחרת לענייני חוץ פרסמה לאחרונה דו"ח חריף על הטיפול של משרד החוץ בנסיגה הבריטית, שקרא להתפטרותו של ראש השרות הדיפלומטי, סר פיליפ ברטון. בדו"ח נאמר כי הנסיגה היא "אסון, בגידה בבעלי בריתנו ומחלישה את האמון שעוזר לשמור על ביטחונם של העם הבריטי". לאמי רואה בביקורו דרך אחת לנסות להעלות למודעות את המשבר ההומניטרי באפגניסטן, שם יותר ממחצית האוכלוסייה תלויה בסיוע כלשהו, ​​לפי נציבות האו"ם לפליטים.

לאמי יבקר בבית חולים לילדים המנוהל על ידי ארגון הבריאות העולמי, מרכז נוער, תוכנית להגנה על ילדים של האו"ם. בשנה שעברה נעקרו 698,000 בני אדם עקב הכאוס באפגניסטן. לאמי אמר: "הממשלה הורידה את המוניטין הבינלאומי של בריטניה והפכה את העולם כולו לפחות בטוח עם הטיפול שלה בנסיגה מאפגניסטן בקיץ שעבר. כיום מיליוני אזרחים באפגניסטן סובלים מרעב, וחלקם אף נאלצו למכור איברים כדי להאכיל את משפחותיהם".

אפגניסטן בריטניה טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד