ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ומה לגבי חיסון חמישי

הקורונה חוזרת? "כל אחד צריך לקחת את האחריות"

פרופ' איתמר גרוטו מתייחס לקפיצה במספר חולי הקורונה ומרגיע: "כל עוד זה לא מגיע לרמה מסוכנת - איני חושב שצריך לעשות משהו כעת" | פרופ' גליה רהב: "לא חושבת שהיה עכשיו מישהו אחד בעד מתן חיסון חמישי, אנחנו צריכים ללמוד מה חומרת המחלה מה-BA.5"

הקורונה חוזרת? "כל אחד צריך לקחת את האחריות"
מחלקת קורונה בביה"ח זיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

הקורונה מרימה ראש: במהלך השבועות האחרונים ואחרי זמן רב של חיים רגילים באופן יחסי, נדמה שמספר חולי הקורונה שב ועולה לגבהים מדאיגים. האם גל נוסף של המגפה עתיד להגיע אל מחוזותינו? פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מרגיע ועושה סדר.

"אני חושב שהגיע הזמן להפסיק לקרוא לזה גלים, זה עולה ויורד", ציין פרופ' גרוטו בראיון לרדיו 103FM, "ברור שיהיו עליות וירידות מדי פעם, כל עוד זה לא מגיע לרמות מסוכנות אני לא חושב שצריך לעשות כרגע משהו. הייתי מסתכל על זה, כשהגיעה הקורונה היינו בסיכון הכי גבוה, נגיד זה 100 אז אולי היום אנחנו בסיכון של 5, כמובן שהחשש צריך להיות הרבה פחות. הנגיף הוא קצת יותר מדבק ופחות אלים אז יחד עם זאת הסיכום הכללי הוא שאנחנו משתפרים, אנחנו יודעים שגם החיסונים נותנים הגנה מפני מחלה קשה".

האם נכנסו לעידן בו אנו חיים לצידה של הקורונה? על כך אישר פרופ' גרוטו את הבשורה המשמחת, ואמר כי "אני חושב שגם בסוף צריך לעבור ללחימה אינדיווידואלית במקום אזורית. כל אחד צריך לקחת את האחריות שלו ומי שרוצה להסתובב עם מסכה יעשה את זה ומי שפחות ייקח את הסיכון על עצמו".

לאור העליה במספר מאומתי הקורונה, התייחס פרופ' גרוטו לשאלה האם הגיע זמנו של החיסון החמישי ומיהר להרגיע: "מוקדם מדי. כרגע לא רואה סיבה, יכול להיות שבעתיד אם נראה עליה דרמטית יכול להיות, אני כרגע לא חושב שזה נכון. חשוב שישלימו את החיסונים האחרים, היום ההמלצה זה 3 מנות. לדעתי זה יתן את ההגנה הכי טובה. ככל שעבר הזמן עוד יותר אנחנו יכולים להיות בטוחים ביעילות. בזמן שמקבלים את החיסון ושהוא משפיע זה בהחלט הגנה טובה".

הפרופ' גליה רהב מתל השומר, החברה בצוות לטיפול במגפות הרגיעה גם היא ואמרה: "אני לא חושבת שהיה עכשיו מישהו אחד בעד מתן חיסון חמישי, אנחנו צריכים ללמוד מה חומרת המחלה מה-BA.5. מניחה שארבעת החיסונים שקיבלו האנשים יגנו עליהם מפני מחלה קשה". כך אמרה בראיון לגלי צה"ל.

בראיון נוסף שהעניקה פרופ' גליה רהב לרשת ב' אמרה: "לא אקרא לזה גל, יש עליה בתחלואה שנובעת מירידה בחיסוניות, וגם מזה שהפסקנו מסכות, בידודים ובדיקות. ממליצה לממשלה להחזיר חובת עטיית מסכות במקומות סגורים - בטח בבתיה"ח, מוסדות גריאטריים, מטוסים ואוטובוסים".

קורונה מסכות חיסון לקורונה איתמר גרוטו גליה רהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד