כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בצל המלחמה באירופה

המשלחת האמריקאית שמעה על תוכנית ההצלה הרוחנית למען הפליטים

בית הספר 'שובו' בנתניה אירח משלחת אמריקאית של חברי הוועד להצלת יהודי אוקראינה. ילדי הפליטים ערכו קבלת פנים, גדולי ישראל יחד עם חברי ועד ההצלה והנהלת רשת שובו דנו על דרכי הסיוע לפליטים, העולים הודו לאנשי רשת 'שובו'

המשלחת האמריקאית שמעה על תוכנית ההצלה הרוחנית למען הפליטים
גדולי ישראל בבית הספר של שובו בנתניה צילום: באדיבות המצלם

בראשות גדולי ישראל משלחת של "ועד ההצלה מארה"ב" להצלת יהודי אוקראינה הגיעה לביקור מיוחד בבית הספר של רשת 'שובו' בעיר נתניה, ופגשה את ילדי הפליטים שנמלטו מאוקראינה, עם פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

מאות התלמידים ערכו מעמד קבלת פנים לרגל ביקורם של גדולי ישראל - נשיא רשת 'שובו' המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין, ר"י עטרת שלמה הגר"ח פיינשטיין והגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שהטריחו את עצמם במיוחד לאסיפה הגדולה יחד עם חברי ועד ההצלה ליהודי אוקראינה והנהלת רשת 'שובו'.

הביקור נפתח עם אסיפה מיוחדת, במסגרתה דנו גדולי התורה יחד עם חברי ועד ההצלה על הדרכים בהן ניתן לסייע ולעמוד לימין פליטי אוקראינה. ראשון הדוברים באסיפה היה נשיא 'שובו' המשגיח הגר"ח וואלקין שציין את הפעילות החובקת עולם של הנהלת רשת 'שובו' למען הצלת נפשות ואמר כי "חובת כולנו לעמוד לימין הרשת, ובפרט בעת הזו לנוכח המצב השורר באוקראינה". נשיא הרשת הוסיף: "אני פונה בתחינה ודמעות - עמדו לימין 'שובו' במאמצים שלה למען ילדי ישראל, שיזכו להצלה רוחנית וגשמית כאחת".

לאחר מכן נשא דברים רה"י הגר"ח פיינשטיין אמר כי "התפקיד אינו של 'שובו' - הציווי והחובה הם על כולנו. 'שובו' הם אלו שעושים את השליחות ואת החיוב שלנו. הם ה'ידא אריכתא' שלנו לעשות בפועל את מה שכולנו מחויבים לעשות". הרב פיינשטיין הוסיף כי בשנתיים האחרונות, רשת 'שובו' הוסיפה נדבך נוסף ועצום כשייסדו את פרויקט הכוללים המשותף עם ארגון 'כנסת ישראל'. "הפרויקט הוא דבר נפלא שמביא את בית המדרש לתוך בתי הספר", אמר ראש הישיבה, "ובעת הזאת, כשיש את מצב המלחמה במזרח אירופה, שגרמה לאלפי אנשים לעלות לישראל – אנשי רשת 'שובו' מוסרים את נפשם להצלת עוד נער ועוד משפחה. אשריהם, אשרי חלקם ואשרי כל מי שיש לו יד וחלק ואפילו נגיעה במפעל הקדוש הזה".

באסיפה נשמעו גם דבריו של הגאון רבי שמעון גלאי שהביע את תחושותיו לנכוח הפעילות של "ועד ההצלה". הגאון אמר לחברי הוועד: "אני עומד נרגש. הרי לא פשוט הדבר שאתם עוזבים את הבית ואת המשפחה וכל עיסוקיכם הם רק כדי לדאוג בשביל יהודי אוקראינה. הפעילות שלכם עושה רעש ונחת רוח עצום בשמים, ואין ספק שמכוח העשייה העצומה של חברי הוועד, יחד עם הפעילות של רשת 'שובו', נזכה בעז"ה להציל את אותן נשמות קדושות".

רו"מ כנסת ישראל הגר"י קניג הציג בפני המשתתפים את פריסת הכוללים הארצית, וסיפר כי לבקשת מנכ"ל שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן, "מיד עם העלייה הראשונה של זרם הפליטים מאוקראינה, העבנו את מספר אברכי הכוללים הלומדים עם תלמידי 'שובו' וכן פתחנו בתוכנית מיוחדת לליווי רוחני ואישי למשפחות העולים". הרב קניג הוסיף: "אין יום שהרב גוטרמן או אנשי רשת 'שובו' בארה"ב לא פונים אליי בנוגע להתקדמותן הרוחנית של המשפחות והשתלבותם של התלמידים".

בשלב זה הצטרפו לישיבה המרגשת נציגי התלמידים, מלווים בהורי התלמידים, שסיפרו בהתרגשות לגדולי ישראל ולחברי ועד ההצלה על המסירות של הנהלת רשת 'שובו' עם עלייתם ארצה והליווי אותו קיבלו הן בפן הרוחני והן בפן הגשמי.

לאחר מכן נשא דברים יו"ר 'שובו' בארה"ב הרב אברהם בידרמן שציין בפני המשתתפים את חזונה של הנהלת הרשת לשנה הקרובה עם קליטת אלפי עולים נוספים, ואמר כי כעת מתחיל גם גל חדש של עולים מרוסיה. הרב בידרמן הוסיף כי פעילותם המשותפת של חברי ועד ההצלה והנהלת רשת 'שובו' תנחל הצלחה מרובה ותגרום קידוש השם גדול.

את דברי הסיום נשא מנכ"ל רשת 'שובו' הרב חיים מיכאל גוטרמן שפרס בפני הנוכחים את כל סניפי שובו בהם נקלטו ההורים. הרב גוטרמן ציין כי רשת 'שובו' מחזיקה בתשתיות המאפשרות לה לקלוט גם את העולים, וגם להמשיך את הפעילות הענפה למען אלפי התלמידים שכבר לומדים ברשת.

בסיום הישיבה המרגשת נערך מעמד חיזוק לקראת מתן תורה בהשתתפות מאות התלמידים שזכו לשמוע דברי חיזוק מגדולי ישראל, כשלאחר מכן זכו התלמידים לברכתם האישית של מרנן ורבנן גדולי ישראל.

שובו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד