ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כעס על החוקים

חמוש נעצר לאחר שתכנן לרצוח את שופט בית משפט העליון

אדם חמוש באקדח, סכין וכלי נשק נוספים נעצר אמש בשעות הבוקר ליד ביתו של השופט ברט קאוואנו במרילנד, לאחר שעשה את הדרך מקליפורניה כדי להרוג את שופט בית המשפט העליון, כך מסרו גורמים פדרליים. תוכניתו הייתה לפרוץ לבית ולהרוג את השופט

חמוש נעצר לאחר שתכנן לרצוח את שופט בית משפט העליון
בית משפט צילום: FREEPIK

ניקולס ג'ון רוסקה, בן 26, נעצר לאחר שהגיע לביתו של שופט בית משפט העליון במרילנד, הוא אמר כי הוא כועס על מספר נושאים, כמו הקשחת הקריטריונים לרכישת נשק, וחוקים נוספים שלא מצאו חן בעיניו. הוא הואשם בניסיון רצח לאחר ששוטרים ראו אותו יוצא ממונית מול ביתו של השופט מוקדם בבוקר יום רביעי. רוסקה היה לבוש שחור ונשא מזוודה ותרמיל, כך לפי תצהיר פדרלי.

בתוך המזוודה והתרמיל, השלטונות גילו מתקן נשק טקטי וסכין טקטית, אקדח עם שתי מחסניות ותחמושת, תרסיס גז פלפל, פטיש, מברג, אגרופן מסמרים, מוט ודבק, בנוסף היו שם פריטים נוספים. תוכניתו הייתה לפרוץ לבית, להרוג את השופט ואז לירות בעצמו, כך לפי התצהיר.

רוסקה אמר למשטרה כי הוא כעס על הירי האחרון בבית הספר בטקסס שם נהרגו 19 ילדים ושתי מורות על ידי צעיר בן 18 פסיכופת. ועל טיוטה שהודלפה של חוות דעת של בית המשפט העליון, המצביעה על כך שהשופטים מוכנים לבטל החלטה משנת 1973 שמבטיחה זכויות מסוימות. מחוץ לביתו של השופט קוואנו ובתיהם של שופטים אחרים היו מספר הפגנות בחודש שעבר.

בנוסף, הוא כעס על השופטים שיכולים לבטל חוק בן מאה שנה במדינת ניו יורק בנוגע לאחזקת נשק. "רוסקה ציין כי הוא מאמין שהוא התכוון להרוג" נכתב בתצהיר. כשהגיע רוסקה וראה את שני שוטרים שעמדו ליד מכוניתם החונה, ליד ביתו של השופט, הוא החל ללכת ברחוב.

זמן קצר לאחר מכן, מרכז התקשורת החירום של מחוז מונטגומרי קיבל טלפון מרוסקה, שאמר כי יש לו מחשבות אובדניות וציים שיש לו נשק חם במזוודה, הוא אמר שהוא נסע מקליפורניה למרילנד "כדי להרוג שופט ספציפי של בית המשפט העליון של ארצות הברית", נכתב בתצהיר. שוטרים ממשטרת מחוז מונטגומרי הגיעו ומצאו את רוסקה עדיין בטלפון עם מרכז התקשורת. הוא נעצר ללא התנגדות, אם יורשע, הוא עלול לעמוד בפני עד 20 שנות מאסר פדרלי.

רוסקה אמר למשטרה כי החליט להרוג שופט בית המשפט העליון לאחר שמצא את כתובתו של השופט באינטרנט, בתצהיר של המשטרה לא נאמר איזה שופט רוסקה איים להרוג, אך פטרישיה מקייב, דוברת בית המשפט העליון, אישרה שהמעצר התרחש ליד ביתו של השופט קוואנו בסביבות השעה 01:50 לפנות בוקר ביום רביעי.

שופט מרילנד קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד