י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המאבק באיראן

ישראל לצד עיראק: בארה"ב רוצים לאחד כוחות במזרח התיכון

כדי להילחם בתוקפנות של איראן, הסנאט האמריקני והוועדה להסכמים בבית הנבחרים הודיעו על מאמץ דו-מפלגתי ליצור חזית מאוחדת נגד התוקפנות האיראנית במזרח התיכון, כולל עם מדינות עוינות כמו כווית ועיראק

ישראל לצד עיראק: בארה"ב רוצים לאחד כוחות במזרח התיכון
מטוס קרב ישראלי צילום: Ofer Zidon/Flash90

מחוקקים בארה"ב רוצים לשלב מערכת הגנה אווירית במזרח התיכון כדי להילחם בתוקפנות של איראן, החקיקה מציעה כי הפנטגון יפעל עם ישראל לשילוב הגנה אווירית של שש מדינות המפרץ, בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. יחד עם מצרים, ירדן ועיראק במטרה לסכל איומים מאיראן. או מיליציות איראניות ברחבי האזור.

על פי הדיווח מארה"ב, בהצעה נאמר כי "חוק ההרתעה של כוחות האויב ואפשרות הגנה לאומית (DEFEND), הוא מאמץ משותף של הקונגרס לפתח אסטרטגיה עבור מדינות שחתמו על הסכמי אברהם, כולל מדינות אחרות, כדי להילחם בפעילויות איראניות מערערות יציבות המאיימות על השלום והביטחון במזרח התיכון".

התכנון לפעול כמו בהצלחת הסכמי השלום הקודמים בין ישראל, מצרים וירדן, כולל כמובן לפעול לפי הסכמי אברהם, שנחתמו ב-15 בספטמבר 2020, והביא להסכמי נורמליזציה בין ישראל לכמה מדינות ערביות, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו. "איראן הוכיחה פעם אחר פעם שהם יאיימו על הבטיחות של ישראל ובעלות בריתנו במזרח התיכון", אמרה חברת הקונגרס קאתי מקמוריס רודג'רס הרפובליקנית.

הנציג הדמוקרטי של אילינוי, בראד שניידר, אמר, "איראן נמצאת במרדף אחר נשק גרעיני, ומאיימת על בעלות בריתנו בדרכים רבות, חיזוק בעלות בריתנו על ידי בניית אחדות והגברת יכולות הביטחון המשותפות הוא קריטית להתמודדות עם האיומים האיראניים באזור".

איראן ישראל ארה''ב סעודיה עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד