כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערת השבת הפליטים

רינאוי-זועבי עונה ללפיד: "אני לא משקרת, לא כדאי לך שאגיע לזה"

לאחר שיו"ר יש עתיד לפיד הכחיש נמרצות את העובדה שניהל משא ומתן עם הח"כית המורדת ממרצ על השבתם של שני כפרים שתושביהם נאלצו לעזוב בקום המדינה, חברת הכנסת זועבי עולה למתקפה ומאיימת לחשוף פרטים שיביכו את השר לפיד ויוכחו לדבריה שהיא דוברת אמת

רינאוי-זועבי עונה ללפיד: "אני לא משקרת, לא כדאי לך שאגיע לזה"
יאיר לפיד צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

הדרישה החריגה של חברת הכנסת רינוואי זועבי להשבת פליטים לשני כפרים, שהביכה את יאיר לפיד, לא יורדת מהכותרות; אחרי שלפיד מיהר להכחיש את הפרסום וטען כי מדובר בשקר, זועבי מאיימת להביך את לפיד פעם נוספת.

מדובר בדרישה להחזיר את תושבי שני הכפרים הערבים הפלסטינים בגליל "איקרית" ו"ברעם" תושבי כפרים בגבול ישראל - לבנון, שסופחו בקום המדינה בשנת 1948 בטענה לשמירה על הביטחון המדינה, מאז מנסים התושבים לשוב לכפרים וגם להכריע בשאלת זהותם: ישראלית או פלסטינית.

זועבי ממשיכה להביך את לפיד וחושפת את פרטי המו"מ החשאי

אמש (חמישי) טען כי לפיד כי זועבי הוזה ומשקרת, הבוקר (שישי) השיבה לו זועבי באיום. "אני הוזה ושקרית?" אמרה זועבי בראיון ושיגרה ללפיד איום "אתה רוצה הוכחות? לא כדאי לך שאגיע לזה". לדבריה, הדיונים החלו בינואר: "בהתחלה הוא התנגד ואז הוא אמר שעל כל חוק נדבר לפני. סוכם שנתחיל לעבוד. הרבה דברים נמרחו, אבל אי אפשר להגיד שלא היה ולא נברא".

אמש נחשף ב'חדשות 12' מסמך המו"מ בין זועבי ולפיד, דרישות זועבי שעל בסיסן התנהל המו"מ כוללות יותר ממיליארד שקלים למגזר הערבי והקמת הכפרים איקרית ובירעם שהוגלו ב-1948.

במפלגת 'הליכוד' תקפו ואמרו: "מורשת ממשלת בנט - זכות השיבה. ממשלת לפיד ובנט פועלים עם ח"כ זועבי, עבאס, טיבי וכוחות אנטי ציונים להחזיר את זכות השיבה - חייבים להפיל את ממשלת החולשה ולהחזיר את המדינה לידנו."

ג'ידא רינאוי זועבי יאיר לפיד פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד