י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מרחמים

בית משפט של הבדלנים גזר עונש מוות על שני בריטים ומרוקאי

בית משפט של הבדלנים הרוסים גזר עונש מוות על שני בריטים ומרוקאי שהצטרפו לצבא אוקראינה ונפלו בשבי. רוסיה מאיימת על המערב כי התקפות סייבר על אתרים אסטרטגיים יביאו לעימות ישיר בין המדינות התוקפות ובין רוסיה. זלנסקי: "פוטין שקרן, הוא מתכונן להרעיב למוות מיליוני בני אדם ברחבי העולם"

מראות ההרס באוקראינה: אילוסטרציה
מראות ההרס באוקראינה: אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

בית משפט צבאי ברפובליקה הבדלנית של מחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה, המזוהה עם הפדרציה הרוסית, גזר אתמול (חמישי) עונש מוות על שלושה לוחמים זרים שנלחמו יחד עם הצבא האוקראיני, נגד הכוחות של צבא רוסיה ושל צבאות הבדלנים של דונייצק ולוגנסק. שלושת האזרחים הזרים, שניים בריטיים ואחד מרוקאי, נפלו בשבי במהלך הלחימה, ואתמול הסתיים משפט הראווה שנערך להם בימים האחרונים. עוד לפני שגזר הדין ניתן בפועל, היו פרשנים ואנליסטים שידעו לחזות זאת מראש.

ההערכה הרווחת היא שהבדלנים ורוסיה לא יבצעו את עונש המוות בפועל, ובמקום זאת ינצלו את גזר הדין המרחף מעל ראשי הנידונים למוות, כדי להפעיל לחץ כבד על בריטניה ועל אוקראינה, שיפעלו לשחרורם. יתכן שהסיבה שאזרח מרוקאי נידון גם הוא למוות נועדה כדי שהרוסים יוכלו לבצע בו את גזר הדין, ועל ידי כך להכפיל ולשלש את הלחץ שיופעל על הבריטים וממילא גם על האוקראינים, כאשר יבינו שרוסיה אינה חוששת מליישם את עונש המוות בפועל.

בית המשפט באוקראינה כבר גזר מאסרי עולם על כמה שבויים רוסיים שהודו במעשי רצח אכזריים של אזרחים אוקראיניים, ויתכן שמדובר בתגובת נגד שנועדה להביא לחילופי שבויים באופן מלא, כולל שבויים שהורשעו בבית המשפט הצבאי האוקראיני. צוות ההגנה של הנידונים למוות טען בבית המשפט של דונייצק כי הם חוסים תחת אמנת ג'נבה, וכי כשבויי מלחמה מחויבים השובים לשמור עליהם ולהימנע מכל פגיעה בהם. לעומת זאת, התביעה הפרו רוסית טענה כי מדובר בשכירי חרב שפעלו כרוצחים שכירים בתמורה לתשלום כספי, ועל כן אין להם הגנה השמורה לחיילים בצבא סדיר שנלחמים בהתאם לחוקים הבינלאומיים. כצפוי, בית הדין הצבאי קיבל את עמדת התביעה במלואה.

במקביל הזהירה רוסיה אתמול, כי מדינות מערביות שיוציאו לפועל מתקפות סייבר כנגד אתרים אסטרטגיים או יעדים אסטרטגיים של רוסיה, מסתכנות בעימות צבאי ישיר שלהן עם רוסיה. על פי ההודעה, רוסיה לא תהסס לתקוף פיזית מדינות שיתקפו אותה בדרכים מקוונות. ההודעה פורסמה ככל הנראה לאחר שתקיפות הסייבר המערביות הצליחו לגרום לפגיעות משמעותיות במאמץ המלחמתי הרוסי.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי התייחס לתוצאות המפגש של שר החוץ הרוסי ושר החוץ הטורקי באנקרה. זלנסקי אמר שפוטין ולברוב משקרים, וכי אין להם שום כוונה לאפשר מעבר בטוח של ספינות עמוסות בדגן מחופי אוקראינה אל הים הפתוח. לדבריו, רוסיה מעוניינת שאוקראינה תטהר את הים השחור מהמוקשים הימיים, רק כדי לנצל את המעברים הללו לטובת פלישה ימית לשטחי אוקראינה.

הוא הבהיר כי על מנת להסיר את חומת המוקשים שמונעת מרוסיה להתקרב אל החופים, הוא דורש הגנה ברורה ופומבית של נאט"ו וארה"ב, והתחייבות מלאה של הקהילה הבינלאומית שאם תהיה פלישה רוסית דרך החופים הללו, הכוחות הרוסיים יותקפו על ידי מדינות העולם. זלנסקי הוסיף כי מי שחושב שפוטין מוכן לאפשר מעבר חופשי של סחורה מאוקראינה לרחבי העולם, טועה טעות מרה. "פוטין שקרן", אמר זלנסקי, "הוא מתכוון להרעיב מיליונים למוות".

מלחמת אוקראינה רוסיה בדלנים רוסים דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד