כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרטים מהשיחה עם אורבך

בנט הפנים: הממשלה הגיעה לסוף דרכה, כעת נפתח מאבק מול לפיד

פרטים שנחשפים מהפגישה שניהל אמש ראש הממשלה בנט עם מקורבו ניר אורבך, מלמדים כי בנט הפנים: הממשלה אותה הקים אך לפני שנה, הגיעה לסוף דרכה. כעת הוא נכנס למאבק מול לפיד על מי יכהן כראש ממשלה המעבר. אורבך יסייע לבנט או יעשה את הצעד הבא מבחינתו?

בנט הפנים: הממשלה הגיעה לסוף דרכה, כעת נפתח מאבק מול לפיד
בנט ולפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש (חמישי) נועד ראש הממשלה נפתלי בנט עם חבר הכנסת ניר אורבך, שבוחן בימים אלה אפשרות של פירוק הממשלה ועריקה לליכוד במטרה לנסות להקים ממשלה בראשות בנימין נתניהו, או פיזור הכנסת ויציאה לבחירות.

אורבך נועד עם ראש הממשלה בנט בקריה לפגישה שארכה כשעתיים וחצי ובסיומה נמסר בהודעה משותפת, כי הייתה "שיחה טובה" וכי הצדדים קבעו להיפגש שוב ביום ראשון בבוקר.

היום (שישי) נחשפים פרטים נוספים מהפגישה מהם ניתן ללמוד כי גם ראש הממשלה נפתלי בנט הפנים שהממשלה הגיעה לסוף דרכה ופתח כעת בקרב על תפקיד ראש ממשלת המעבר.

לפי החוק הפריטטי, במידה ומחנה גוש הימין מצביע בעד בחירות אזי יאיר לפיד מכהן כראש הממשלה החליפי, ובמידה ומי מגוש השמאל יתמכו בפיזור הכנסת, בנט יישאר בתפקידו עד להרכבת ממשלה חדשה.

בפגישה אמש, ביקש בנט מניר אורבך שימתין מספר שבועות עם יישום פרישתו מהקואליציה, כשמטרתו היא שרע"מ או אחד מחברי מפלגות השמאל יפרשו לפניו, ויהיו הם אחראים לפירוק הממשלה.

הערכה הגוברת היא כי אורבך לא יענה לבקשה ויקבל החלטה לכאן או לכאן תוך כמה ימים ולא ימתין שבועות; במידה ואכן יפרוש מהקואליציה ויתמוך בפיזור הכנסת, יאיר לפיד יתפוס את מקומו כראש ממשלת המעבר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח כי "הדברים לא נאמרו. מעבר לכך, לא נתייחס לתוכן הפגישה". מלשכת ח"כ אורבך לא נמסרה תגובה.

נפתלי בנט ניר אורבך יאיר לפיד ממשלת מעבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד