ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המבוקשת ביותר בבריטניה

שרה נעצרה בגין מעילה של מיליארד ליש"ט

לאחר 9 שנים של בריחה, נעצרה אישה שהואשמה בעבירות מס ומע"מ בסכום של מעל מיליארד לירות שטרלינג. היא הייתה חלק מכנופייה שהעבירה כסף דרך חשבונות בנק בבריטניה, אנדורה, דובאי, הונג קונג, שוויץ, פורטוגל וארה"ב

 שרה נעצרה בגין מעילה של מיליארד ליש"ט
שוטרים בבריטניה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

שרה פניצקה, בת 48, האישה המבוקשת ביותר בבריטניה על חלקה בהונאת מע"מ של מיליארד ליש"ט (כ-4.5 מיליארד שקל), נכלאה לשמונה שנים לאחר תשע שנות בריחה.

פניצקה הורשעה בקשירת קשר לגניבת כסף ב-2013 ונמלטה לספרד לפני שמשפטה הסתיים. היא חיה כעשירה במשך תשע שנים בספרד לפני מעצרה בפברואר האחרון. היא נשפטה לשמונה שנים בהיעדרה בשנת 2013 וכעת החלה לרצות את העונש בשבועות האחרונים לאחר שנעצרה על ידי משטרת ספרד.

היא הייתה חלק מכנופייה שהעבירה כסף דרך חשבונות בנק בבריטניה, אנדורה, דובאי, הונג קונג, שוויץ, פורטוגל וארה"ב, היא ו-17 השותפים שלה קיבלו עונשי מאסר בסך כולל של 135 שנים בגין הונאת מע"מ. התובע סטיבן אפטד אמר: "במהלך המשפט ב-22 במאי 2013 הורשה לנאשמת לצאת מהמדינה והייתה חייבת לחזור לאנגליה ב-28 במאי, היא לא עשתה זאת ובתאריך זה הוצא צו".

היא הסתתרה באנדורה ובספרד במשך תשע השנים האחרונות וחיה בזהות בדויה, היא נתפסה לאחר שהמשטרה הבריטית בשיתוף משטרת ספרד זיהו אותה בכפר באזור טרגונה בספרד.

סיימון יורק, מנהל חקירות הונאה בבריטניה אמר לאחר הדיון: "שרה פניצקה עזרה להלבין מיליוני פאונד של כסף גנוב וחשבה שהיא יכולה לברוח מפשעיה. היא הסתתרה תשע שנים - אבל לא הפסקנו לחפש. עבדנו ללא לאות לצד הרשויות הספרדיות כדי לאתר אותה ולהבטיח שהיא תעמוד לדין".

"זו עדות למסירותם של השוטרים שלנו שעובדים קשה מדי יום כדי להבטיח שההונאה החמורה ביותר לא תישאר ללא עונש, ואנחנו ממשיכים לרדוף ללא הפוגה אחר המיעוט הקטן שחושב שמקובל לגנוב את כספי משלמי המסים".

ספרד אנגליה בריטניה הונאת עתק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד