י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"חששנו שמדובר במתקפת טילים"

העבריינים שיגרו מסר: פיצוצים ואוטובוסים בוערים בצפת

מס' גדול של אוטובוסים נשרפו בליל שבת בתחנה המרכזית בצפת | על פי החשד, מדובר בהצתה מכוונת על רקע ניסיון לגבות דמי פרוטקשן | אירוע הדליקה מצטרף לשלושה אירועים נוספים שהיו בחודש האחרון

העבריינים שיגרו מסר: פיצוצים ואוטובוסים בוערים בצפת
אילוסטרציה צילום: pixabay

אמש (שישי) בשעות הלילה התקבל דיווח על מספר רב של אוטובוס שעולים באש, בתחנה המרכזית בצפת וזאת לאחר שככל הנראה הוצתו על ידי עבריינים במטרה לסחוט דמי חסות. 

ההצתה אירעה מעט אחרי השעה 03:00 לפנות בוקר. רבים מתושבי העיר התעוררו בבהלה כתוצאה מפיצוצי צמיגי האוטובוסים ומיכלי הדלק, שנשמעו היטב באזור. תושבים מבוהלים אף התקשרו לעירייה וחששו שמדובר במתקפת טילים.

במקביל הכריז מפקד המשמרת - רב-רשף דרור בוחניק על "מכת-אש" וכל צוותי הכיבוי של תחנת גליל-גולן זינקו למקום השריפה.

לוחמי האש שהגיעו למקום, זיהו 18 אוטובוסים בוערים ופעלו לכיבויים תוך כדי נקיטת מאמצים על אוטובוסים נוספים שחנו במתחם, שלא יתלקחו מהבעירה החזקה שהייתה במקום.

בשריפה לא היו נפגעים בנפש. ובמשטרה מסרו כי היא בודקת את כל כיווני החקירה שכאמור ע"פ ההערכות, מדובר במסר של עבריינים לחברות ההסעים באזור בניסיון ללחוץ עליהם לרכוש דמי חסות.

בשל הנזק שנגרם בעקבות השריפה קווי השירות העירוניים והבינעירוניים פעלו היום (מוצאי שבת) ויפעלו מחר (ראשון) מחוץ לתחנה המרכזית בארבעה מוקדים ברחבי העיר:

קווי 900 של נתיב אקספרס יחלו את פעילותם מרחבת השוק ברחוב ז׳בוטנסקי. 

קווים 5, 43, 361, 367, 511, 522 ייצאו מרחוב העצמאות, מול התחנה המרכזית. 

קווים 4, 6, 7, 10, 22 ייצאו מהתחנה מעל התחנה המרכזית ברחוב ירושלים, פינת דרך העצמאות. 

קווים 64, 73 ו-364 ייצאו מתחנת המסגד ברחוב ז׳בוטנסקי. 

קווים 1 ו-12 יפעלו ללא שינוי מסלול.

גיל דוד, נהג אוטובוס בצפת וחבר בארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסר בעקבות ההצתה כי "הכאוס בענף התחבורה ממשיך לחגוג בחסות שרת התחבורה שממשיכה להפקיר אותנו. זה מתחיל בזה שהיא מתעלמת מהנהגים וממשיך בכך שמציתים אוטובוסים. הגיע הזמן ששרת התחבורה תצא מהטיקטוק ותתחיל להילחם למען הנהגים. אנחנו חיים בפחד יום יומי ומישהו צריך להפסיק את הטרור הזה". סיים גיל.

אירוע הדליקה בצפת מצטרף לשלושה אירועים נוספים בחודש האחרון. רק בשבוע שעבר הוצתו 8 אוטובוסים בקריית שמונה וקודם לכן הוצתו אוטובוסים בגוש חלב ובצפת. בעלי עסקים רבים באזור הגליל חוששים שייפגעו גם הם בעתיד, וקוראים לבצע פעולה מהירה למניעת המקרים הבאים.

 

צפת הצתה פרוטקשן אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד