כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מדינה עם עבר אפל

עלייה מדאיגה של 29% בפשעים אנטישמיים

הדו"ח השנתי של ממשלת גרמניה על התפתחויות בקיצוניות מציין עלייה של כמעט 29% בפשעים אנטישמיים בשנת 2021, לעומת שנת 2020. רוב הפשעים המדווחים מתייחסים להצהרות ולפרסומים בלתי חוקיים, כמו הכחשת שואה וצורות אחרות של דברי שטנה אסורות בגרמניה

עלייה מדאיגה של 29% בפשעים אנטישמיים
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

דו"ח על מצב האנטישמיות בגרמניה שפורסם ביום שלישי על ידי המשרד הפדרלי להגנה על החוקה, מבוסס על נתונים סטטיסטיים שדווחו במאי על ידי משרד המשטרה הפלילית הפדרלית. בסך הכל, נרשמו בשנה שעברה 3,027 תקריות אנטישמיות, לעומת 2,351 בשנת 2020. הרוב המכריע היה קשור לקיצוניות ימנית, אך גם האנטישמיות הקיצונית האסלאמית עלתה, עם 122 תקריות שדווחו בשנה שעברה בהשוואה ל-26 בשנת 2020.

רוב הפשעים המדווחים מתייחסים להצהרות ולפרסומים בלתי חוקיים, כמו הכחשת שואה וצורות אחרות של דברי שטנה אסורות בגרמניה, כולל באינטרנט. אבל נרשמו גם התקפות על אנשים ובתי כנסת. כרגיל, מספר התקריות עלה כאשר המתיחות בין ישראל לפלסטינים גאתה במאי 2021 במבצע שומר חומות. המגמות המדאיגות ביותר מגיעות בצורה של תיאוריות קונספירציה המתייחסות ליהודים, למגיפת הקורונה, ואמצעים לבלימתה.

"מאשימים יהודים דמיוניים שהם מרוויחים כסף מהמגיפה ובו בזמן מצמידים תלאי צהוב לבגדיהם, כאילו אומרים שהם היהודים החדשים", כך אמר בנימין שטייניץ, מנהל ארגון בברלין למחקר ומידע בנושא אנטישמיות, "גם מיתוסי קונספירציה אנטישמיים וגם טריוויאליזציה של השואה נורמלו. זו התפתחות מדאיגה" אמר.

הוא הוסיף כי "שדה אפל של תקריות אנטישמיות" אינו מדווח בסטטיסטיקה הממשלתית, עלינו להניח שתקריות מתועדות הן רק קצה הקרחון", כך אמר לסוכנות הידיעות היהודית JTA.

בינתיים, יותר מ-60% מהמשיבים לסקר שנערך לאחרונה הסכימו שהאנטישמיות בגרמניה עלתה בחדות. המחקר , שפורסם במאי על ידי משרד הוועד היהודי האמריקני בברלין , שהוזמן על ידי מכון אלנסבאך לחקר דעת הקהל - הראה גם כי המוסלמים ותומכי מפלגת הימין הפופוליסטית "אלטרנטיבה לגרמניה" נוטים להכיל דעות קדומות אנטישמיות.

המוטיבציה הימנית הקיצונית המשיכה לעלות בהרבה על כל קטגוריות אחרות במחקר הממשלתי. מתוך 3,027 מקרים, 2,552 יוחסו לאידיאולוגיה ניאו-נאצית. מתוכם, 64 היו פשעים אלימים, כולל 51 מקרים של פגיעה פיזית.

אנטישמיות בגרמניה תקיפות אנטישמיות פשע שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד