כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הכלבים גויסו לסייע

תעלומה: מה גרם למותם של היעלים במצפה רמון? • צפו

אמש נמצאו ארבעה יעלים, 3 מתוכם מתים ואחד במצב קשה ברחוב עין עקב במצפה רמון. בסריקות בשטח נמצא מזון לחתולים מפוזר על הקרקע אך לא נמצאו ממצאים המעידים על הרעלה בשלב זה

תעלומה: מה גרם למותם של היעלים במצפה רמון? • צפו
אחד מהיעלים שמתו במצפה צילום: ידידיה שמואל, רט''ג

4 יעלים נמצאו מתים במצפה רמון, נסיבות מותם נחקרות: ידידיה שמואל פקח רשות הטבע והגנים סיפר: "אמש קיבלנו דיווח מתושבי מצפה רמון בקבוצת וואצאפ 'מצפאים שומרים על יעלים' על 3 יעלים מתים (2 זכרים ונקבה) ויעל נוסף שנמצא במצב קשה ברחוב עין עקב במצפה רמון.

הסריקות במקום - ידידיה שמואל, רט''ג.

בוצעו סריקות באיזור על ידי פקחי רט''ג בסיוע כלב הרחה בסיוע תושבי האיזור במקום. בשלב זה לא נמצאו ממצאים מחשידים להרעלה. נמשיך לחקור את נסיבות המוות. היעל שהועברה במצב קשה לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי בניסיון להציל אותה מתה לאחר מספר שעות. הבוקר יימשכו הסריקות".

איסוף היעלים מהמקום - ידידיה שמואל , רט''ג.

רוני קינג, וטרינר רשות הטבע והגנים: "היעלים נלקחו למעבדה לנתיחה במכון הווטרינרי בבית דגן לבדיקת נסיבות המוות. בין היתר נבדקים ממצא לרעלים, מחלות שיכולות לגרום לתמותה. ההערכה בשלב זה היא כי מדובר בהרעלה ממקור לא ידוע ואנו מקווים שנוכל לאתר את הגורם. המטרה באיתור הרעל בשטח הנה לעצור את החשיפה לגורם ולמנוע המשך תמותה של חיות בר באזור"

מצפה רמון יעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד