י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגיעו מ-11 מדינות

צפו: 31 ימנים קיצונים נעצרו באשמת הפרות סדר

המשטרה באיידהו ארה"ב, עצרה 31 חברי קבוצת השנאה 'הפטריוט פרונט' לאחר שנראו נכנסים לתוך משאית כשהם לובשים 'ציוד מהומות'. "הם באו להתפרע במרכז העיר" אמר מפקד המשטרה. הם נעצרו וידיהם נקשרו מאחורי הגב

צפו: 31 ימנים קיצונים נעצרו באשמת הפרות סדר
מעצר 31 הקיצונים צילום: צילום מסך

הרשויות באיידהו ארה"ב הודיעו שהם עצרו 31 חברים בקבוצת העליונות הלבנה 'הפטריוט פרונט' באיידהו לאחר שנמצאו יושבים צפופים בחלק האחורי של משאית עם 'ציוד מהומות'. העצורים עמדו בתוך המשאית לבושים בבגדי חאקי, חולצות כחולות כהות וכובעים בצבע בז' עם כיסוי פנים, הם נעצרו ביום שבת האחרון בדרכם לחולל מהומות בעיר.

"הם באו להתפרע במרכז העיר", אמר מפקד המשטרה לי ווייט, במסיבת עיתונאים. כל ה-31 הואשמו בקשירת קשר להתפרעות, אמר ווייט. הם יבואו בפני שופט ביום שני. בהתבסס על ראיות שנאספו ומסמכים, הרשויות מצאו שהקבוצה תכננה להתפרע בכמה אזורים במרכז העיר, אמר ווייט.

המשטרה מצאה ציוד מהומות, רימון עשן אחד, מגני שוק ומגנים בתוך הטנדר, אמר ווייט. הם לבשו על הזרוע לוגו של הארגון, כולל לוגו על הכובעים שלהם כחברים בארגון הימני קיצוני.

המשטרה קיבלה מידע מוקדם עליהם, אלמוני התקשר למשטרה ודיווח כי "זה נראה כאילו צבא קטן מועמס על המשאית במגרש החניה של מלון", אמר ווייט. גורמים רשמיים הבחינו במשאית זמן קצר לאחר מכן ועצרו אותה, לדבריו. סרטונים של המעצר שפורסמו ברשתות החברתיות מציגים את הגברים כורעים על הדשא כשידיהם קשורות עם רוכסן מאחורי הגב.

המשטרה הובילה את הגברים, בזה אחר זה, לניידות הסיור, הורידה את מסכותיהם ואז הביאו אותם לניידת משטרה. העצורים הגיעו מלפחות 11 מדינות, כולל וושינגטון, אורגון, טקסס, יוטה, קולורדו, דרום דקוטה, אילינוי, וויומינג, וירג'יניה וארקנסו, אמר ווייט. רק אחד היה מאיידהו, הוא הוסיף.

"נראה שהאנשים האלה לא באו לכאן כדי להשתתף באירועים שלווים", אמר שריף מחוז קוטנאי, בוב נוריס. הארגון מתואר כ"קבוצת שנאה לאומנית לבנה" שנוצרה לאחר העצרת הקטלנית של "איחוד הימין" בשרלוטסוויל, וירג'יניה ב-2017.

ארה''ב ימין קיצוני גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד