כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הרוסים איבדו פי 3

יותר מ-10,000 חיילים אוקראינים נהרגו מאז המלחמה

יותר מ-10,000 לוחמים אוקראינים נהרגו מאז פלשת רוסיה לאוקראינה, כך אמר בכיר אוקראיני אולקסי ארסטוביץ', קייב טוענת כי רוסיה איבדה פי שלושה חיילים מאז שולדימיר פוטין פתח במתקפה שלו ב-24 בפברואר

יותר מ-10,000 חיילים אוקראינים נהרגו מאז המלחמה
חיילים אוקראינים, אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

יותר מ-10,000 לוחמים אוקראינים נהרגו מאז שרוסיה פתחה בפלישה ב-24 בפברואר האחרון, כך מסרה ממשלת אוקראינה. על המספרים הללו הכריז היועץ הנשיאותי אולקסי ארסטוביץ', שאמר כי האבדות היומיות מאז פברואר היו בממוצע 100 חיילים ליום. קייב טוענת שרוסיה איבדה פי שלושה חיילים מאז שולדימיר פוטין פתח במתקפה שלו ב-24 בפברואר, אם כי המודיעין הבריטי מעמיד את הנתון על 15,000 - אותו מספר הרוגים במהלך עשור המלחמה של ברית המועצות באפגניסטן. רוסיה לא סיפקה נתוני נפגעים מאז מרץ.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי אוקראינה התחייבה "לעזור ככל האפשר" במאמצים לשחרר שני גברים בריטים שנלחמו עם כוחותיה ונידונו בשבוע שעבר למוות על ידי בית משפט רוסי. הם יוצאו להורג בירי בדונייצק שבמזרח אוקראינה, שבשליטת הבדלים הרוסים. אוקראינה ובריטניה עושים מאמצים לשחררם.

משפחתו של שון פינר אחד החיילים אמרה אתמול (שבת) כי הם "הרוסים בעקבות משפט הראווה הלא חוקי", והוסיפו כי יש להתייחס אליו כאל שבוי מלחמה על פי אמנת ז'נבה. "אנו מאוד מקווים שכל הצדדים ישתפו פעולה בדחיפות כדי להבטיח את שחרורו או החלפתו של שון", אמרו.

רוסיה טוענת כי השניים שכירי חרב, ולכן הם לא נחשבים כחיילים שבויים תחת אמנת ג'נבה, למרות העובדה ששניהם גרים באוקראינה מאז 2018 ויש להם נשים אוקראיניות.

הם שירתו בחטיבה הימית ה-36 של אוקראינה ונפלו בשבי במריופול באפריל. משפחותיהם מקווים כי הם ישוחררו בחילופי שבויים עם רוסיה, אוקראינה אמרה לבריטניה כי הם יקבלו "עדיפות" בכל עסקה כזו. היועץ הנשיאותי אלכסנדר רודניאנסקי אמר: "יהיה מחיר גבוה ביותר, מה שיגרום לכך שנצטרך להחליף הרבה אסירים רוסים, בתמורה לשני האנשים האלה".

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים הרוגים בדלנים רוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד