י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הוא חייב לנפתלי"

סמוטריץ': "אורבך לא יפרוש מהקואליציה, אין לו אומץ"

בצל הפגישות התכופות עם ראש הממשלה, יו"ר 'הציונות הדתית' אמר הערב בכנס לפעילים כי להערכתו חבר הכנסת ניר אורבך המתנדנד לא יפרוש מהקואליציה - כיוון שלדבריו "אין לו עמוד שדרה". יחד עם זאת הוא אומר שהממשלה תיפול תוך זמן קצר: "אני לא רוצה לנקוב בזמן. לא לחוץ אם הולכים לבחירות" | האזינו

סמוטריץ': "אורבך לא יפרוש מהקואליציה, אין לו אומץ"
ניר אורבך/בצלאל סמוטריץ צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

תם הטקס? חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שמעורה מאחורי הקלעים בניסיונות להוביל את ניר אורבך לפרישה מהקואליציה, אמר הערב (ראשון) בכנס פעילים במרחק מטרים ספורים מביתו של אורבך כי הח"כ מ'ימינה' לא יפרוש.

מאז נפילת תקנות יו"ש בשבוע שעבר שמו של אורבך הוא השם החם שיביא לנפילת הקואליציה, והוא כמעט היה קרוב לכך. הוא וסביבתו בקשר עם האופוזיציה, ובהם גם יו"ר 'הציונות הדתית', שהיה מעורב גם בפרישתה של עידית סילמן.

אלא שבהקלטה מתוך שיחה עם פעילים בפתח-תקווה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', סמוטריץ' מצנן את ההתלהבות ואומר שאורבך לא יפרוש: "זה לא יקרה, זאת ההערכה שלי. בעיני אין פה בכלל התלבטות, גם הוא מבין שאין פה התלבטות".

"אין לו אומץ, אין לו עמוד שדרה. אין לו יכולת לחתוך מול נפתלי. הוא הרבה מדי שנים עם נפתלי, הוא חייב לו. נפתלי הרים אותו מהקרשים, הוא התמודד מול חגית משה והפסיד מולה, הגשים את חלום חייו והכניס אותו לכנסת. המחויבות האישית כנראה גוברת על המחויבות למדינת ישראל", אמר.

יחד עם זאת הוא טען כי הממשלה תיפול על אף שאורבך, לדבריו, לא יפרוש בסוף: "עדיין אני אומר שהממשלה תיפול, אני אומר לכם את זה מידיעה, אני לא רוצה לנקוב בזמן. האמת היא שבמידה והולכים לבחירות אני גם לא לחוץ מזה".

אורבך נפגש במהלך היום האחרון פעמיים עם ראש הממשלה בנט, שמתחזק אותו מחשש שיברח, ולאורך כל היום נמצא בקשר עם מקורביו ואנשי לשכתו. אם ימשיך להתמהמה עם ההחלטה לעוד שבועות ספורים, הכנסת תתפזר והממשלה תשרוד עוד כמה חודשים.

אורבך ביציאה מהפגישה עם בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, לאחר הכנס סמוטריץ' הגיע לביתו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, במרכז שפירא. הח"כ מרבה להתייעץ עם הרב, אך הגעה לביתו בעת הפוליטית הזאת משמעותית. בהודעה שיצאה מטעם לשכתו נמסר כי סמוטריץ' "קיבל אור ירוק להמשך המהלכים הפוליטיים שהוא מוביל".

בצלאל סמוטריץ ניר אורבך קואליציה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד